Senaste nytt

Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

Är det någon som har fått sina 20.000 level points i dagarna. Jag har 2 överföringar 26/3 på vardera 20.000 poäng på mitt amexkonto men inga nya poäng på SAS
har inte fått något än. ser inget i amex appen.
Med all strul jag haft med nivåpoäng de senaste åren så misstänker jag att jag kommer att få tjata på amex för att få dessa.

Pratade precis med supporten angående poäng och kvalificeringsperiod. Jag har kvalificering 1/9-31/8 brukar få mina 20k i mitten av augusti. Enligt supporten kvalificerar jag för 20K nu i april och poängen kommer föras över någon gång i april

Pratade precis med supporten angående poäng och kvalificeringsperiod. Jag har kvalificering 1/9-31/8 brukar få mina 20k i mitten av augusti. Enligt supporten kvalificerar jag för 20K nu i april och poängen kommer föras över någon gång i april
Helt enligt med vad som kommunicerats i samband med att de släppte nyheten om att de gör om detta.

Jag har inte fått något, varken i Amex eller på SAS, har brytpunkt 2 Oktober för Amex.
Och i stort sett ingen annan heller. Är kanske läge att ha lite is i magen och inte masskontakta Amex då de inte har sagt att det ska vara inne den 2 april. Ge dem månaden ut. Har du brytpunkt i oktober så kommer du få dina poäng - de har varit väldigt klara med vilka som ska få det.

Jag undrade bara om alla andra fått eller inte. Har haft en massa strul med dessa överföringar tidigare därav min undran. Sitter still i båten.

Jag undrade bara om alla andra fått eller inte. Har haft en massa strul med dessa överföringar tidigare därav min undran. Sitter still i båten.
Med 99,99% säkerhet har ingen fått det ännu av de som ska få som befintliga kortinnehavare.

Att många påstår att de fått i mars är för att de skaffade kortet i februari/mars, vilket är en helt annan sak.

Som vanligt blir det storm i vattenglaset, trots att amex aldrig lovat något specifikt datum mer än i april.

Med 99,99% säkerhet har ingen fått det ännu av de som ska få som befintliga kortinnehavare.

Att många påstår att de fått i mars är för att de skaffade kortet i februari/mars, vilket är en helt annan sak.

Som vanligt blir det storm i vattenglaset, trots att amex aldrig lovat något specifikt datum mer än i april.
Oavsett vad Amex lovar eller inte så lyckas de ju av någon outgrundlig anledning alltid att strula till det för en del av sina medlemmar, så oron är verkligen befogad. Här gäller det dessutom nivåpoäng som kan vara väsentliga för LTG eller en vanlig uppgradering. Jag kan slå vad om att det dyker upp inlägg här i maj och senare med vittnesmål att de har schabblat till det igen. ;)

Last edited:

Nja inte helt sant! Jag har haft mitt kort lääänge och fick mina 20 000 poäng nu i mars. Har 1/12 - 30/11 som år på Eurobonus.

Toppen