Du har väl redan fått för ditt förra kalender år. Du är silver och kalendern gick ut 31/1, så du får vänta tills skiftet till nya systemet och då ska du få dom sista 20k.
Du har väl redan fått för ditt förra kalender år. Du är silver och kalendern gick ut 31/1, så du får vänta tills skiftet till nya systemet och då ska du få dom sista 20k.
Precis, 20k poäng + 20k status poäng är ju det man ska få. Såklart är inte bonuspoängen statusgrundande och det kan tänkas rimligt att de kommer först efter 45k spend. Men nivåpoängen brukar ju komma omgåendeFast de uppgraderingspoängen som man får efter att ha spenderat 45tsek innan 31/5 (tror jag det var) är väl inte statusgrundande nivåpoäng utan bonuspoäng dvs de kommer inte hjälpa dig att nå diamond, eller är jag ute och cyklar så här på söndagsmorgonen?
Du ska få 20k nivåpoäng inom några veckor normalt, förutsatt att du inte haft amex elite senaste 12 månader.Nu känner jag mig som en Newbie, men jag blir inte klok. Jag hade premium och uppgraderade till Elite i slutet av januari. Då borde jag alltså få 20000 / silver automatiskt som flera här skrivit. Jag ser inte att det kommit in några poäng i sas appen.
Borde de synas där precis som en en insättning från Mastercard premium? Eller hur ser man om man fått poängen?
(Statusmässigt står det silver, men det hade jag innan även om mitt intjänandeår gick ut 31/1 utan att ha förnyat och då har jag för mig att det ligger kvar en månad till så det säger mig inget heller)
Stämmer inte för de som skaffat kortet nu i år. Jag uppgraderade i januari och nivåpoängen kom efter ca 14 dagar.”Poängen överförs runt den 1 april 2025” - Så skriver iaf. Eurobonusguiden.
Ev. Nytt utgångsdatum på status ser du i SAS-appen.
För de som inte fått nivåpoäng på nuvarande eurobonusår så kommer de få dessa i april. Men det gäller ju de personer som normalt får sina poäng april-december och inte fått det på nuvarande kvalår.
Jag skaffade Elite i höstas och fick poäng under mitt förra EB-år som tog slut strax efter att poängen trillade in. Jag tolkar informationen som att jag kommer att få 20k nivåpoäng nu i april (istället för i höst enl ordinarie plan).... Nu bryr jag mig inte om statuspoängen alls... så för min del kan det kvitta.Menar du att även de som anslöt sig till Elite i höstas (och även fick poäng då) kommer att få 20K level points också nu i april? Låter lite för bra för att vara sant.
”Om du inte har fått dina 20 000 nivåpoäng under din nuvarande EuroBonus-kvalifikationsperiod (per den 31 mars 2025), kommer SAS att överföra dem till ditt konto runt den 1 april. (Observera: Detta är en engångsöverföring som endast sker i april 2025 i samband med övergången från årliga nivåpoäng till variabel intjäning).”
Jo, om man har en ny kvalifikationsperiod som påbörjats sedan man fick poängen sist är det exakt vad texten säger. Jag har 1 januari-31 december och fick senast mina 20 000 poäng 25 november 2024. Per 31 mars har jag en ny kvalifikationsperiod som har börjat (den började alltså 1 januari) och har inte fått några poäng än. Så jag borde få dem runt 1 april istället för i november.Kod:”Om du inte har fått dina 20 000 nivåpoäng under din nuvarande EuroBonus-kvalifikationsperiod (per den 31 mars 2025), kommer SAS att överföra dem till ditt konto runt den 1 april. (Observera: Detta är en engångsöverföring som endast sker i april 2025 i samband med övergången från årliga nivåpoäng till variabel intjäning).”
https://eurobonusguiden.se/2025/01/...y-dUks_aem_pZezNXP0GwcxkVtt1LWtZA#faq-premium
Jag har svårt att tolka detta som att man ska få 20 000 poäng även i år om man fick sina poäng i höstas.
Jo, om man har en ny kvalifikationsperiod som påbörjats sedan man fick poängen sist är det exakt vad texten säger. Jag har 1 januari-31 december och fick senast mina 20 000 poäng 25 november 2024. Per 31 mars har jag en ny kvalifikationsperiod som har börjat (den började alltså 1 januari) och har inte fått några poäng än. Så jag borde få dem runt 1 april istället för i november.
Precis som @Tomas E säger så kommer de som inte fått poängen på nuvarande kvalår att få det i april, oavsett när de brukar få poängen.Menar du att även de som anslöt sig till Elite i höstas (och även fick poäng då) kommer att få 20K level points också nu i april? Låter lite för bra för att vara sant.