Senaste nytt

Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

@LSH har du funderat på att uppgradera till Plat istället ? det där med dining känns ju ändå rätt värt och tillgången på C award är ju mycket sämre.
Förstår inte kopplingen till C award eller menar du att han ska spara i annat program än Eurobonus?

Dumpade mitt platinum för ett år sedan, tyckte inte dining-förmånen är värt det, behöver inte priority pass längre, sparar inte aktivt flygpoäng utanför Eurobonus. Svenska platinum har tappat förmåner löpande senaste åren (men förstår värdet för de som använder points plus och får värdet den vägen).

Hej, jag jagar inte EB eller 2-4-1 längre, då det är snålar med award i Business, så den är jag klar med. aTycker att Pontus och även dining är värt att pröva istället för Elite när du är LTG,
. Vad var du inte nöjd med ang Dining ?

Hej, jag jagar inte EB eller 2-4-1 längre, då det är snålar med award i Business, så den är jag klar med. aTycker att Pontus och även dining är värt att pröva istället för Elite när du är LTG,
. Vad var du inte nöjd med ang Dining ?
Jag utgår från Malmö/Gbg och det begränsade utbudet, begränsningar i tider för bokning samt kvalitet på restauranger och dessa "amexlösningar" gällande menyer som erbjuds tilltalar mig inte i förhållande till kostnaden för kortet.

Restaurangkrediten som fanns tillfälligt i Sverige, och fortfarande finns i andra länder, var överlägset bättre.

Men men, detta kanske bättre tas i tråd för Amex Platinum än Amex Premium/Elite.

Jag tog till slut beslutet att gå över från premium till elite i alla fall. Det var det eller sluta med det här! Jag behöver 2 för 1 för att ha en chans och det är att resa bekvämt med business och lounger som är det vi strävar efter. Jag jobbar mer mot att jag flyger dit det finns bonusplatser. Är det något ställe vi verkligen vill åka till under vissa datum, då räknar vi aldrig med att det finns platser, då får man pröjsa istället. Då hade man kanske inte heller tagit en longhaul i tre-fyra dagar, då blir inte resan en del av upplevelsen på samma vis, då vill man vara borta längre för att det ska vara värt resan istället. Har hittills inte upplevt att det varit något problem att hitta platser som varit värt det.

Många, kanske framförallt på Facebook, verkar bli extremt kränkta av att inte hitta just sina datum och destinationer, tycker inte det är med den inställningen man ska gå in i det här!

Då hade man kanske inte heller tagit en longhaul i tre-fyra dagar, då blir inte resan en del av upplevelsen på samma vis, då vill man vara borta längre för att det ska vara värt resan istället.

Helt rätt! Vill man lägga flera dagar på själva resan kan det fortfarande finnas ett värde i 2-4-1 vouchers.

Toppen