Senaste nytt

Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

Hade nog inte varit så svårt eller avancerat att begränsa detta till att bara gälla SK-flighter.
Kanske inte, men inte självklart att det är superenkelt heller. För att komma in i loungen måste man (åtminstone idag) visa boarding card till en människa, där är det nog inga stora problem, men för fasttrack så är den befintliga lösningen att man scannar en statisk QR-kod med sin Amex Experience-app, och den lösningen skulle man behöva göra om helt för att blanda in det specifika flygbolaget man reser med.

Jag fick be om statuspoängen men då kom dom dagen efter. Nu lyckas inte Sas uppdatera min status på sin sida..
Samma sits som mig. Ha rdu haft Elitekortet tidigare? Jag antar att Amex får lösa det i April då de ska skicka ut till alla som inte fått under nuvarande kvalificieringsperiod förutsatt att man inte redan fått tidigare under kvalificieringsperioden.

Samma sits som mig. Ha rdu haft Elitekortet tidigare? Jag antar att Amex får lösa det i April då de ska skicka ut till alla som inte fått under nuvarande kvalificieringsperiod förutsatt att man inte redan fått tidigare under kvalificieringsperioden.

Jag hade premium innan. Jag frågade om statuspoängen i Amex chatten och fick dom dagen efter. Väntar dock fortfarande på att SAS ska uppgradera min status nu när jag hoppade upp ett steg tack vare dom poängen.

Jag hade premium innan. Jag frågade om statuspoängen i Amex chatten och fick dom dagen efter. Väntar dock fortfarande på att SAS ska uppgradera min status nu när jag hoppade upp ett steg tack vare dom poängen.
ah okej, så du har över 45k poäng men är fortfarande kvar på silver? I mitt fall så väntar jag fortfarande på att de 20k poängen ska trilla över till SAS.

Jag fick in min nivåpoäng för elite kortet för en vecka sedan, väntar fortfarande på att SAS ska uppdatera min status från silver till guld..

Nyss betalat årsavgift för premium. Om man säger upp, får man tillbaka avgift för de månader som är kvar på "året"? Frågar här då jag tror jag får snabbast svar här..

Toppen