ResenärenLars
Medlem
Det finns en artikel i dagens Sydsvenskan.
Där betonar Anko van der Werff att presskonferensen inte handlar om en flytt av huvudkontoret.
Han säger också att det handlar om "nyheter", dvs flera.
Detta har sagts på ett evenemang kallat "Öresundsmingel" som arrangerats av Helsingborgs stad och Malmö stad.
Således lär det ju handla om något för regionen som ska öka antalet resenärer på Kastrup, kanske upp till 40 miljoner om några år. Dessutom så är Malmö stads representanter inbjudna till presskonferensen på tisdag.
Min slutsats av detta är att det kommer att handla om ett paket av olika saker. Det kan säkert vara nya långlinjer och nya flygplan men jag tror inte att Malmö stads representanter skulle bjudas in till kommande presskonferens om det bara skulle handla om detta.
Kan man tänka sig något kopplat till den kommande nya Öresundsförbindelsen? Någonting som också kommer att inkludera något slags samarbete med Sturup? Flytt av huvudkontoret till Malmö?
Oavsett så tror jag att denna diskussion borde få en egen tråd. Jag tror inte att den ligger helt rätt här.
Där betonar Anko van der Werff att presskonferensen inte handlar om en flytt av huvudkontoret.
Han säger också att det handlar om "nyheter", dvs flera.
Detta har sagts på ett evenemang kallat "Öresundsmingel" som arrangerats av Helsingborgs stad och Malmö stad.
Således lär det ju handla om något för regionen som ska öka antalet resenärer på Kastrup, kanske upp till 40 miljoner om några år. Dessutom så är Malmö stads representanter inbjudna till presskonferensen på tisdag.
Min slutsats av detta är att det kommer att handla om ett paket av olika saker. Det kan säkert vara nya långlinjer och nya flygplan men jag tror inte att Malmö stads representanter skulle bjudas in till kommande presskonferens om det bara skulle handla om detta.
Kan man tänka sig något kopplat till den kommande nya Öresundsförbindelsen? Någonting som också kommer att inkludera något slags samarbete med Sturup? Flytt av huvudkontoret till Malmö?
Oavsett så tror jag att denna diskussion borde få en egen tråd. Jag tror inte att den ligger helt rätt här.