Senaste nytt

Stockholm - Världen nu till helgen

karho

Medlem
Ingenting är väl enklare att åtgärda?! :)

Vill man ha en särskild plats (och dessutom få det lugnt och skönt i kabinen när man skall ut och njuta/flyga), lägger man ju bara in en valfri "infant in lap" på sin bokning och sedan vid incheckningen så kunde ju "tyvärr tyvärr" bebisen inte följa med idag och så "no-showar" man den biljetten. Oftast kan man dessutom få tillbaka skatterna då. Därefter kan man lugnt och fint kliva på i kabinen fullt förvissad om att det inte kommer vara någon bebis där eftersom det är synnerligen sällan som någon sådan flygning sker på någon sorts stand by basis någon timme före avgång.

Nu blir det OT, men denna metod är väl inte speciellt snäll mot de som faktiskt vill resa med infant och vill ha en basinett plats? Man tar ju de facto en av de få platser som är reserverade för dem.
 
Verkar inte finnas bassinet på SQ 777ER i F kabin.

Tittade på några bilder från när jag reste senast och det finns inga fästen för bassinet vad jag kan se nej.
Håller inte riktigt med.
upload_2018-8-16_17-49-28.png


Har för mig att jag läst och sett någon stans att den fäst/tas fram ur själva "möbeln"
 
Du får gärna kolla och ev ta bild. Blev lite nyfiken på vart den är eller vart dom sätter det.
Har för mig att dom öppnar ovanpå tv delen, men kan ha fel
 
Toppen