Senaste nytt

Stockholm - Tokyo

Bamsefar

Medlem
Hallå alla glada,

Har en kollega som troligen behöver ta sig till Japan och Tokyo rätt snabbt. Hen är från Tokyo och har dubbla medborgarskap (alltså svenskt och japanskt), och skälet till flygningen är en mor som inte mår så bra (troligen inte covid, men men osvuret är väl bäst i dessa dagar). I sig alltså inte helt enkelt, men sedan föredrar personen 747/A380 på längre distanser eftersom hen helt enkelt inte gillar att flyga. Och såvitt jag vet är alla dom kärrorna grounded. Så vad finns kvar? A350 med Finnair? Någon som har några bra uppslag?
 

Canadien

Medlem
Lufthansa kör väl 747-800? Vet inte om Tokyo går med dessa dock. Skaffa dig ett 5-dagars gratisabbonnemang på expertflyer så kan du se vilka flygplanstyper som är schemalagda.
 

palmen

Moderator
Lufthansa kör väl 747-800? Vet inte om Tokyo går med dessa dock. Skaffa dig ett 5-dagars gratisabbonnemang på expertflyer så kan du se vilka flygplanstyper som är schemalagda.
Lufthansa verkar flyga med A350 till you Tokyo just nu. Men det stämmer att de har 747-8 som flyger för tillfället.

@Bamsefar
Varför vill man begränsat sig till A380 och B747 om man inte gillar att flyga? Både 787 och 350 är nyare plan och mer behagliga i mitt tycke. Sen skulle jag personligen välja 747/380, men det är bara för att det bor en "flygnörd" i mig some tilltalas av dessa modeller som vi snart inte får se mer troligtvis.
 

Senator

Moderator
Lufthansa kör väl 747-800? Vet inte om Tokyo går med dessa dock. Skaffa dig ett 5-dagars gratisabbonnemang på expertflyer så kan du se vilka flygplanstyper som är schemalagda.
Eftersom Lufthansa inte har B747-800 men B747-8i så är det omöjligt Men intressant nog under april och maj är det A359 på FRA-HND. Intressant eftersom dessa är stationerade i MUC.
 
Eftersom Lufthansa inte har B747-800 men B747-8i så är det omöjligt Men intressant nog under april och maj är det A359 på FRA-HND. Intressant eftersom dessa är stationerade i MUC.
Med tanke på att även MEX och GRU har tidigare gått med A350 ut från FRA under pandemin gissar jag att de har flyttat över en del av sin flotta med A350 till FRA. #Besserwisser ;)
 

Bamsefar

Medlem
@Bamsefar
Varför vill man begränsat sig till A380 och B747 om man inte gillar att flyga? Både 787 och 350 är nyare plan och mer behagliga i mitt tycke. Sen skulle jag personligen välja 747/380, men det är bara för att det bor en "flygnörd" i mig some tilltalas av dessa modeller som vi snart inte får se mer troligtvis.

Bra fråga - nästa? Har ingen aning helt enkelt.
 

Senator

Moderator
Med tanke på att även MEX och GRU har tidigare gått med A350 ut från FRA under pandemin gissar jag att de har flyttat över en del av sin flotta med A350 till FRA. #Besserwisser ;)

Vet du vad? Jag tycker det bara är kul att lära något nytt varje dag. Det här var nytt för mig
 
Toppen