Senaste nytt

Stockholm - Seattle i Businessclass från 5000kr

agehall

Medlem
Exakt - säker är du först när du kliver ombord så länge bolaget inte sagt att du kommer att få flyga.

Däremot är jag tillräckligt trygg med denna biljett för att börja boka hotell etc nu, även om det är en viss risk.
 

jerixon

Medlem
Trist då min bokning är för avgång senare samma dag... Men antar att det gäller att ha is i magen, ställa in dagen innan och hoppas då :/
 

Flying Finn

Medlem
Jag skulle som flygbolag faktiskt inte börja boka av någon i sista stunden. Inom ett par dagar eller en vecka efter felet är det helt okej och rimmligt, men inte inom ett par dygn innan avgången. Då blir det lätt dålig PR och felet har ju kunnat rättas ett bra tag vid det tillfället, i fall bolaget så skulle ha velat.
 

agehall

Medlem
Jag skulle som flygbolag faktiskt inte börja boka av någon i sista stunden. Inom ett par dagar eller en vecka efter felet är det helt okej och rimmligt, men inte inom ett par dygn innan avgången. Då blir det lätt dålig PR och felet har ju kunnat rättas ett bra tag vid det tillfället, i fall bolaget så skulle ha velat.
Flygbolag är sällan logiska. Om man utgår från att de är det råkar man snabbt illa ut. De gör en kalkylerad riskbedömning och anser de att det är billigare att avboka så gör de det.

Det enda motvapen man har då, är nog egentligen att gå till domstol. Men det är ju ett besvär i sig och man måste överväga ifall det är värt det.
 

tomle

Medlem
Läste på FT att Air Canada har gjort en uppdatering i sin tidtabell, många flyg som har bytt flygplanstyp.

Själv så blev min LHR-YYC utbytt från B789 till B772, hade varit trevligt att testa på Dreamlinern :( Vet inte heller om det är en sämre produkt på 772 än 789.
 

jerixon

Medlem
Någon som hunnit flyga med dessa bokningar? Alltid nyfiken hur det gått och om det finns några roliga recensioner på G :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen