Senaste nytt

Stockholm-Peking i oktober pris/poäng/högst chans till uppgradering?

Tackar!
Toppen att ha möjlighet att betala in sig.
Ska även kika efter BC medlemmar närmre avresa. Vet någon redan nu att de kommer befinna sig på ARN den 18/10 runt 16-18? Mitt flyg går 18:50 till CPH.
Flyget hem från PEK går 14:55 den 25/10.
Tiden är nog för knapp i CPH för att hinna in på en lounge... 1 tim på ditvägen och 50 min på hemvägen. Deras säkerhetskontroll är ju inte rolig att trilska sig igenom...

Jag har aldrig varit i PEK, så jag vet inte, men om loungen där är som andra lounger i Kina så får du mer för pengarna på Burger King eller dylikt. ;)

Den är relativt okay, klart bättre än burger king.

Dom har bra utbud på fika (kaffe, te muffins, kakor dricka osv), lite varm mat typ kinesiskt. Alkohol kollade jag aldrig tyvärr.

Bra med utrymme och inte så mycket folk sist jag var där. Anledningen till att jag gick dit var att jag var tvungen att kolla mailen. Att koppla upp sig via mobilen skulle kosta minst 200 kr. Att lägga till 70 spänn för att få lite i magen var enkelt. :)

Får kolla med mina svenska vänner i Peking.
Vad beträffar muffins och kakor kan jag vara utan. Finns det däremot champagne/vin är det ok.
Har ett kinesiskt simkort vilket ger mig gratis wifi oavsett.

Så vitt jag minns så får du inga extra EB poäng om uppgraderingen på Optiontown går genom. Du har köpt en extremt billig E Extra alt businessbiljett den vägen . Jag håller med tidigare talare sällsynt gratisuppgradering o alltid något skäl.
Varför inte åka Finnair o samla Avios hos BA? Betala sedan resan samt allt annat med ett BA VISA kort så får du Avios på allt.
Alternativt åk BA via London - nu är det rea på Club World / dvs business.
Både SAS o BA har ju Economy Extra / World Traveler Plus som jag tycker är en bra kompromiss mellan pris o produkt. Väl märke att SAS aldrig har kampanj vare sig på E Extra eller Business medan BA ofta har sådant.

Toppen