Senaste nytt

Stockholm-New York. Med vilket bolag? Stockholm-Philadelphia//New York-Stockholm

Vaniljvodka

Medlem
Vad pratar du om?? Alla flygbolag står inte stilla i utvecklingen så som t.ex. SAS gör. United har sedan ett hyfsat bra tag en uppdaterad både C och Y kabin som slår SAS flera gånger om när det gäller den hårda produkten. Detta även på ARN-EWR sträckans gamla 757:a. Eller vad sägs om fully flat seats i C och riktig AVOD i ekonomi?! Två saker SAS saknar i sina gamla men välskötta 330.

Jag håller med dig om att f.d. Continental (numera United) före uppdateringen av kabinerna var riktigt slitet och omodernt. Men ibland lönar det sig att följa upp flygbolag man tidigare har skrattat åt eftersom inte alla flygbolag står stilla i tiden utan faktiskt förändras till det bättre... :D

OK fine, då hade jag tydligen gammal information. Sorry. Men gäller detta även Delta?
 

agehall

Medlem
Är Ecomomy comfort en bra deal?

Nej. Jag skulle ALDRIG betala för det. Du får någon centimeter benutrymme till, men inte tillräckligt för att det ska göra någon skillnad. (Och jag är 1,97m lång, så jag vet...)

KLM vill gärna ge sken av att EC är en premium economy, men det är det absolut inte. Kommer inte ens i närheten av tex AF's premium ekonomi.

Nu har jag anmält mig på Optiontown. Valde båda uppgraderingsalternativen.
Lite lustigt är att jag redan är bokad på business class på EWR-PHL :)

Jag tror inte US kör business på EWR-PHL, men jag har inte dubbelkollat. Troligen är det en två-klass-flight med economy och first. Den sträckan påverkas dock inte av Option Town, så det spelar ingen roll.
 

Dr. Miles

Expert
Nej. Jag skulle ALDRIG betala för det. Du får någon centimeter benutrymme till, men inte tillräckligt för att det ska göra någon skillnad. (Och jag är 1,97m lång, så jag vet...)

KLM vill gärna ge sken av att EC är en premium economy, men det är det absolut inte. Kommer inte ens i närheten av tex AF's premium ekonomi.

Är det ungerfär som Uniteds Economy Plus? Samma säte som Economy fast längre seat pitch?
 

agehall

Medlem
Egentligen upplever jag det mer som det LH gör i främre delen av kabinen - dvs en reservation av platser för premium pax. Som FBP får man välja EC-platser utan kostnad och hamnar därmed längst fram i kabinen. Men det är inte mycket att stå efter förutom just att det är långt fram.
 

011430121

Medlem
telelina, om Du inte har SAS Bonus kort så skall Du skaffa det , om DU får en OT så får Du poäng för den nya klassen.
Ha en trevlig resa!
 

taxvalp

Medlem
Nu har jag anmält mig på Optiontown. Valde båda uppgraderingsalternativen.
Lite lustigt är att jag redan är bokad på business class på EWR-PHL :)

Om det står på Optiontowns sida så skulle jag inte lita på det. Min erfarenhet är att det står business på alla leg förutom dem som man kan uppgradera...
 

Skyraider

Medlem
Jag tycker det gnälls väl mycket på UA och AA. Mina två vanligaste flighter är UA 68 och UA 69. (när AA flög ARN-NYC brukade jag flyga med dem).
Finns flera fördelar. Enkelt att uppgradera till C med SWU:s då det är få elites på de flighterna. Helt ok i Y också med E+. Jag bryr mig inte om IFE men de har skärmar i stolsryggarna för de som vill titta på film.

Käket är dock dåligt ex ARN.
 

perhall

Medlem
En avgörande faktor tycker jag är wide body eller narrow body. Att åka 757:a i 8-9 timmar är inte kul. Särskilt inte med Delta. Åkte nyligen A380 AF CDG-SFR i Economy och det var riktigt bra. Fanns t o m en bar med gratis champagne att hänga i om man kunde tänka sig att stå:). Vete sjutton om jag hade föredragit samma rutt i en gammal United 757:a från 1991... troligen inte./Per
 

Alx

Medlem
En avgörande faktor tycker jag är wide body eller narrow body. Att åka 757:a i 8-9 timmar är inte kul. Särskilt inte med Delta. Åkte nyligen A380 AF CDG-SFR i Economy och det var riktigt bra. Fanns t o m en bar med gratis champagne att hänga i om man kunde tänka sig att stå:). Vete sjutton om jag hade föredragit samma rutt i en gammal United 757:a från 1991... troligen inte./Per

Oj vilken nyhet! Jag visste inte att AF storsatsar med en A380 till Los Angelesförorten San Fernando (SFR) ;)

Det kan bli lite svårt att åka 757:a från Europa till SFO (som jag förutsätter att du egentligen menade?) med tanke på att en fullastad 757:a inte har den räckvidden. Den relativt korta sträckan ARN-EWR med UA är däremot helt OK i en toppfräscht uppdaterad 757:a med f.d. CO-personal ombord.
 
Last edited:
Toppen