Senaste nytt

Stockholm-New York förstår inte sökresultat i Expertflyer

RickardG

Medlem
På 747-800 är väl övervåningen business, me like :)
Annars vill jag personligen testa dreamlinern så det är nog dött lopp mellan de alternativen. Bytet i FRA tror jag är lite mindre komplicerat än i YYZ även om båda lär vara förhållandevis enkla. När jag reste FRA-YVR-SFO var jag tvungen att sitta och vänta i ett rum för att identifiera mina väskor innan jag fick komma igenom. Fördelen där var att immigration gjordes i Kanada och inte i USA, vet inte hur det är i Toronto dock.
Nu har jag bokat CPH-YYZ-EWR-FRA-CPH med dreamlinern från CPH-YYZ och 747 EWR-FRA, 7482 SEK.

Följdfråga: Om jag vill hoppa av i FRA och åka direkt till ARN istället för att hoppa via CPH hem till Stockholm (genom att fixa en bonusresa FRA-ARN separat), hur gör jag då vid incheckningen i EWR? Kan de checka in väskor direkt till ARN, eller måste jag hämta väskorna när jag kommer fram i FRA och göra en ny incheckning där?
 

agehall

Medlem
Du lär aldrig kunna checka in väskorna EWR-FRA-ARN om du bokat EWR-FRA-CPH. Det är inte ens säkert att de låter dig checka in bagaget till FRA heller utan de kan mycket väl tvinga dig att checka in bagaget till CPH.

Det som det kommer att hänga på, är hur mycket tid du har i FRA. Om du tex har en övernattning där så kan du få bagaget dit, men har du 2h lär du inte få det.
 

RickardG

Medlem
Du lär aldrig kunna checka in väskorna EWR-FRA-ARN om du bokat EWR-FRA-CPH. Det är inte ens säkert att de låter dig checka in bagaget till FRA heller utan de kan mycket väl tvinga dig att checka in bagaget till CPH.

Det som det kommer att hänga på, är hur mycket tid du har i FRA. Om du tex har en övernattning där så kan du få bagaget dit, men har du 2h lär du inte få det.
Ok, så att jag kan visa på att jag har en biljett EWR-FRA-CPH och en annan biljett FRA-ARN gör inte att de redan i EWR kan checka in väskan ända till ARN och skippa sträckan FRA-CPH? Jag vill minnas att man inte får skicka en väska med ett plan man inte själv åker med, så vad skulle hända om jag inte stiger på planet FRA-CPH utan istället sätter mig på planet FRA-ARN?
 

mha321

Medlem
Ok, så att jag kan visa på att jag har en biljett EWR-FRA-CPH och en annan biljett FRA-ARN gör inte att de redan i EWR kan checka in väskan ända till ARN och skippa sträckan FRA-CPH? Jag vill minnas att man inte får skicka en väska med ett plan man inte själv åker med, så vad skulle hända om jag inte stiger på planet FRA-CPH utan istället sätter mig på planet FRA-ARN?

Om du har incheckat baggage på den, så kommer det lastas av. Det görs ju efter boarding complete, eftersom de måste veta att du faktiskt inte kommer med. Så det blir föresningar och alla blir förbannade på dig...

Så gör inte det :p
 

agehall

Medlem
Ok, så att jag kan visa på att jag har en biljett EWR-FRA-CPH och en annan biljett FRA-ARN gör inte att de redan i EWR kan checka in väskan ända till ARN och skippa sträckan FRA-CPH? Jag vill minnas att man inte får skicka en väska med ett plan man inte själv åker med, så vad skulle hända om jag inte stiger på planet FRA-CPH utan istället sätter mig på planet FRA-ARN?

Om du visar din biljett FRA-ARN i EWR så är risken överhängande att de prisar om din biljett till EWR-FRA istället för EWR-FRA-CPH och det lär bli en dyr historia.

Ska du skippa sista segmentet och har kort bytestid i FRA, så är det svårt. Du får nog iaf ta och tala om för personalen i FRA att du inte tänker fortsätta och hoppas att de inte straffar dig för detta.

Rent krasst, ska man göra sådant här, så ska man se till att man har en övernattning där man tänker hoppa av och sedan kontakta flygbolaget innan avgång och säga att man inte ska med så att de inte står och väntar på dig.
 

RickardG

Medlem
Om du visar din biljett FRA-ARN i EWR så är risken överhängande att de prisar om din biljett till EWR-FRA istället för EWR-FRA-CPH och det lär bli en dyr historia.

Ska du skippa sista segmentet och har kort bytestid i FRA, så är det svårt. Du får nog iaf ta och tala om för personalen i FRA att du inte tänker fortsätta och hoppas att de inte straffar dig för detta.

Rent krasst, ska man göra sådant här, så ska man se till att man har en övernattning där man tänker hoppa av och sedan kontakta flygbolaget innan avgång och säga att man inte ska med så att de inte står och väntar på dig.
Ok, det blir till att gilla läget och ta ett flyg CPH-ARN istället för FRA-ARN!
 
Toppen