Senaste nytt

Stockholm-Köpenhamn, Star Alliance

Swiss: Legs'ene ARN-ZRH // ZRH-ARN/CPH i First er vel næppe mere end "europa business"? Point indtjening med SQ i bz er vel noget højere end med LX til Dubai (selv om 2 ben er i First)? Hvis du elsker at flyve med SQ får du jo flere timer at blive forkælet i....
Personligt giver det mig altid et psykologisk "kick" at sætte mig ind i CPH-flyveren fra Singapore og fornemme at lille Danmark er kommet på verdenskortet og man kan holde fest uden at bekymre sig for flere transfers, sikkerhedskontroller, m.m.
Precis. Det är 200 % på SQ J-klass till Eurobonus. Det blir också ett fint tillskott i kombination med en trevlig resa. Jag kan också välja mellan en hel dag i Singapore eller fem-sex timmar på flygplatsen. Alla dessa svåra val.

Det svåra är dock att välja utresan. Det är Annandagssup den 26 december och är inte alltför pigg på en tidig utresa från Arlanda (kan iofs hända att jag ligger över på SkyCity). A350, A380 eller 777-300ER. Frankfurt, London eller Manchester. Lufthansa eller SAS på anknytningsflyget.
 
Hvis du har en dag ekstra kan du tage via Victoria Falls

Hvis du ikke har en dag ekstra er der gode muligheder blot via Johannesburg
 

Attachments

  • 1D82A03E-F421-46BC-89A2-97C638FD58B6.png
    1D82A03E-F421-46BC-89A2-97C638FD58B6.png
    189,4 KB · Visningar: 401
Fast South Africans business 2-2-2 kontra 1-2-1 på SQ känns ju lite o-premium, eller har de den nya kabinen på alla flyg nu?
 
Precis. Det är 200 % på SQ J-klass till Eurobonus. Det blir också ett fint tillskott i kombination med en trevlig resa. Jag kan också välja mellan en hel dag i Singapore eller fem-sex timmar på flygplatsen. Alla dessa svåra val.

Det svåra är dock att välja utresan. Det är Annandagssup den 26 december och är inte alltför pigg på en tidig utresa från Arlanda (kan iofs hända att jag ligger över på SkyCity). A350, A380 eller 777-300ER. Frankfurt, London eller Manchester. Lufthansa eller SAS på anknytningsflyget.

Jag skall testa A380 och B77W om en månad. ARN-SIN via LHR ut och CPH hem, men det är kanske för sent?:)
 
Nej då, inte för sent. J-klass har ju fördelen att vara ytterst flexibel.

Då återkommer jag. Det blir en kombinerat kund-, konferens- och vapendragare-resa tisdag kväll till måndag kväll. Skall bli kul att testa, jag har inte åkt med Singapore på 12 år, sedan SpaceBed tiden.

OT: Singapore som destination känns verkligen som "high value" gällande Business Class. Qatars dyraste C-klass pris är 23 tkr. Singapore ligger från 18 tkr. Känns verkligen som mycket konkurrens på rutten.
 
Inkl. retur til Stockholm til påske
 

Attachments

  • 28B68F18-51BA-4A05-82BD-342B2AB53506.jpeg
    28B68F18-51BA-4A05-82BD-342B2AB53506.jpeg
    59,5 KB · Visningar: 298
  • D9702EAA-707A-4B20-837C-1C113C0F1C6A.jpeg
    D9702EAA-707A-4B20-837C-1C113C0F1C6A.jpeg
    65,6 KB · Visningar: 307
Fast South Africans business 2-2-2 kontra 1-2-1 på SQ känns ju lite o-premium, eller har de den nya kabinen på alla flyg nu?

A330-300 har senaste kabinen - samma som SAS. A330-200 har en annan, relativt ny kabin, medan 340-300/600 har den äldsta.

@Agö Strunta i tråk-Asien och gör en spännande routing genom t.ex. Colombia; Bogota, Medellin eller kanske Barranquilla. Avianca rullar ut ny kabin på Airbusflottan också. Blir det för exotiskt så flyg via Miami på hemvägen och hoppa på SAS-kärran till Stockholm.
 
Last edited:
Toppen