Senaste nytt

Stockholm-Köpenhamn, Star Alliance

Över budget och inte Star Alliance... Men A på LHR-AUH-LHR ger 250% till Eurobonus plus att du får flyga First Apartment på A380.
Visa bifogad bild 68342
Hmm. Jag har en bekant som precis avslutar en T&R Singapore med Etihad First. Extremt besviken är vad han är. De verkar ha skurit ned på allt inklusive all form av markservice. Det gör det hela helt ointressant för min del.

@Agö Strunta i tråk-Asien och gör en spännande routing genom t.ex. Colombia; Bogota, Medellin eller kanske Barranquilla. Avianca rullar ut ny kabin på Airbusflottan också. Blir det för exotiskt så flyg via Miami på hemvägen och hoppa på SAS-kärran till Stockholm.
Låter festligt men svårt att genomföra på den begränsade tid jag har till mitt förfogande. Tanken är ju bara att resa hem med en twist.

Med vändande kärra till Abidjan kanske? Tyvärr fel dag men du kanske behöver vila upp dig en dag efter annandagsfirandet innan du boardar. Som bonus är det Sukhoi första sträckan.

Screenshot_20171022-093403.png

Hmm. Jag har en bekant som precis avslutar en T&R Singapore med Etihad First. Extremt besviken är vad han är. De verkar ha skurit ned på allt inklusive all form av markservice. Det gör det hela helt ointressant för min del.
Oj? Det där får du gärna utveckla lite mer. Låter ju ytterst trist..

Oj? Det där får du gärna utveckla lite mer. Låter ju ytterst trist..
Ja, sannolikt är det detta som gör sig gällande och det fort, fort, fort.

Etihad Has $1.87 Billion Loss in Worst Blow to Gulf Carriers - Bloomberg

Nåväl: det värsta han beskrev var NOLL (0) form av Meet & Greet (LHR x 2, AUH x 2, SIN x 2). Det kan inte anses vara förstklassmässigt att själv stressa igenom kaoset på AUH mitt i natten (jag kan potentiellt köpa att man inte har ledsagare på flygplatser som inte är ens hubb (även om många bolag har det - Lufthansa hade det i Abu Dhabi)). Vidare: service ombord, stressad, felbeslut, glömska. Han fick mat han inte beställt i loungen (efter att ha erbjudits frukostmenyn på kvällen...). Loungen man erbjuder sina förstaklasspassagerare i Singapore är en Dinerslounge. Inte ens en särskild buss till First (och/eller Business) på hubben, medioker mat och dryck ombord.

Den hårda produkten är fantastiskt, resten skräp. Så kan det gå.

Meet & Greet fick vi inte heller vad jag kommer ihåg. Varken i AUH eller MEL. Markservicen över lag tyckte jag var bra, men långt ifrån Lufthansa-bra. I luften var de däremot fantastiska.

Det låter ju som om de gått ner sig rätt rejält nu, så det var nog tur man åkte när man gjorde...

Toppen