Senaste nytt

Statusmatching av SAS EuroBonus Gold mot Club Carlson Gold Elite

Och där kom svaret:

Hej Vaniljvodka,

tack för skärmdumpen och bilden på ditt eurobonuskort för att påvisa din guldstatus i Eurobounus.

Du är nu matchad i Club Carlson som Guld Elite Medlem och vi har beställt ett nytt medlemskort åt dig.
Det tar som regel 4-6 veckor innnan det anländer.
Du kan dock redan nu utnyttja din status som guldmedlem.
Du behöver bara att uppge ditt Club Carlson nummer vid incheckning, allternativt vid bokning.

Trevligt att det var så enkelt. Ska se om jag kan bli uppgraderad på Radisson Blu i Göteborg om en månad till att börja med. Som jag för övrigt bokade för poäng + cash (som dessutom betalas med ett presentkort från SAS Credits). Ska även passa på att boka Radisson Blu Aqua i Chicago (som så många här talat så gott om) i november. Skönt att jag nu även hittat en hotellkedja som det kan löna sig att vara lite lojal mot.

De fixade statusmatch för min sambo på bara ett par timmar efter att jag mailat dem!
Bra jobbat där!

Fick just Club Carlson God Elite genom statusmatch mot Intercontinental Royal Ambassador. Skall bli kul att se vilka fördelar man får när man bor på deras olika hotel.

Fick idag CC guld elit mot SAS Diamant och det känns bra att ha ett ytterliggare alternativ till IHG när man är ute och resor.

Signade upp mig som medlem i tisdags och skickade därefter in om statusmatch. Igår torsdag fick jag svar och kontot var uppgraderat. :)
Passar bra att inviga på nästa veckas vistelse..

Signade upp till Club Carlson igår, har EBS just nu men siktar på att ha EBG innan 31/3 (slut på kval.period).
Är det värt att maila och be om statusmatchning till Silver Elite nu eller ska man vänta på EBG och maila efteråt?

Jag skulle nog inte bemöda mig nu. Köp aktier om du vill bli CCG snabbt istället.

Edit: ger ens EBS CCS? Att EBG ger CCG är ju en förmån sedan Radisson ägdes av SAS, men jag har aldrig funderat på om det finns motsvarande förmån för EBS.

Toppen