Senaste nytt

Statusmatch till Skyteam Elite Plus

Hur står sig Alitalias program mot övriga skyteam.

Jag har ivory hos AF och hela 10000 miles. Kanske läge att byta?
Som @Dr. Miles tidigare påpekade så är alla Skyteam program, utöver Flying Blue och Delta inte mycket att hänga i julgranen. Priset på awardresor med Alitalia var inte så värst upphetsande. Dock får man upgrade vouchers som statusmedlem.

Hur mycket Skyteam flyger du / tänker du flyga?

Just nu är det mitt tredjehandsalternativ. Så nu flyger jag bara med dem för att inte poängen ska försvinna.

Mitt svar på båda alternativen är inte mycket. Men skulle det visa sig att AZ har ett riktigt bra program skulle jag kunna tänka mig att byta. Men då ska det vara riktigt bra.

Har en vän som flyttar till Abu dhabi så iom denna matchning dök det upp nya alternativa vägar dit.

Att jag har statusmatchat har jag gjort bara för att jag kan. Som ungefär 95% av alla som matchar . Alltid kul med ett nytt kort även om det bara används 2ggr.

• Gilla
Reactions: fcx
Hur står sig Alitalias program mot övriga skyteam.

Jag har ivory hos AF och hela 10000 miles. Kanske läge att byta?

Några uppenbara skillnader

+ inkluderar Etihad Airways Partners -> Statusmatch till Skyteam Elite Plus |
+ lägre avgifter (påstås det, jag har inte kollat själv)
+ Status ger uppgraderingsvouchers
- Inga Promo Awards (som hursomhelst bara blir sämre och sämre)
- Går inte att boka La Première :rolleyes: (vilket kanske inte har så stor betydelse eftersom Poängkostnaden för La Première ökar med 25% 1:a juli! | )

Skillnader i intjäning beror ju på hur/med vem du brukar flyga, det ser man här
Miles with Alitalia
Miles with Partner Airlines
Rewards kostnad med partners här
http://www.alitalia.com/it_en/Images/MM Accumula con partner Skyteam 2012 - EN_new_OK_tcm16-16131.pdf

Finns ju dussintals andra faktorer, är det enkelt att boka reward eller måste man ringa till strulig kundtjänst osv.

Båda har Platinum for Life och soft-landing (fast hittar inget på websiten som bekräftar det senare)

Last edited:
Några uppenbara skillnader

+ inkluderar Etihad Airways Partners Statusmatch till Skyteam Elite Plus |
+ lägre avgifter (påstås det, jag har inte kollat själv)
+ Status ger uppgraderingsvouchers
- Inga Promo Awards (som hursomhelst bara blir sämre och sämre)
- Går inte att boka La Première :rolleyes: (vilket kanske inte har så stor betydelse eftersom Poängkostnaden för La Première ökar med 25% 1:a juli! | )

Skillnader i intjäning beror ju på hur/med vem du brukar flyga, det ser man här
Miles with Alitalia
Miles with Partner Airlines
Rewards kostnad med partners här
http://www.alitalia.com/it_en/Images/MM Accumula con partner Skyteam 2012 - EN_new_OK_tcm16-16131.pdf

Finns ju dussintals andra faktorer, är det enkelt att boka reward eller måste man ringa till strulig kundtjänst osv.

Båda har Platinum for Life och soft-landing (fast hittar inget på websiten som bekräftar det senare)

Stort tack!

Kraven för att nå status är dock högre för MM än för FB och elitbonusen för guld sämre

MilleMiglia
Guld 50.000 miles 60 segment (ger 50% Elite Bonus)
Platinum 80.000 miles 90 segment (ger 100% Elite Bonus)
Exclusive Clubs

Flying Blue
Guld 40.000 miles 30 segment (ger 75% Elite Bonus)
Platinum 70.000 miles 60 segment (ger 100% Elite Bonus)
Levels and benefits | FlyingBlue.com

Sen finns dessa varianter

MilleMiglia Young
ARE YOU 14 TO 25 YEARS OLD?

MilleMiglia Kids
CHILDREN AGED BETWEEN 2 AND 13 YEARS OLD
The miles your child earns for each single flight will be credited to the account of the parent

Last edited:
Kraven för att nå status är dock högre för MM än för FB och elitbonusen för guld sämre

MilleMiglia
Guld 50.000 miles 60 segment (ger 50% Elite Bonus)
Platinum 80.000 miles 90 segment (ger 100% Elite Bonus)
Exclusive Clubs

Flying Blue
Guld 40.000 miles 30 segment (ger 75% Elite Bonus)
Platinum 70.000 miles 60 segment (ger 100% Elite Bonus)
Levels and benefits | FlyingBlue.com

Sen finns dessa varianter

MilleMiglia Young
ARE YOU 14 TO 25 YEARS OLD?

MilleMiglia Kids
CHILDREN AGED BETWEEN 2 AND 13 YEARS OLD
The miles your child earns for each single flight will be credited to the account of the parent
@Homer underbart faktauppslag tack!
Får jag besvära dig med en jämförelse mellan Cedar Miles och MilleMiglia?
Har nämligen en del poäng på cedarmiles

Statuskraven verkar var likvärdigt med Flying Blue, men för oss som enbart flyger sporadiskt
med Sky Team är det här enligt min åsikt tillräcklig anledning för att hålla sig borta:
Cedar Miles are valid for 5 years from the accrual date.

Statuskraven verkar var likvärdigt med Flying Blue, men för oss som enbart flyger sporadiskt
med Sky Team är det här enligt min åsikt tillräcklig anledning för att hålla sig borta:
Cedar Miles are valid for 5 years from the accrual date.
Merci Beacoup!

Toppen