Fredah
Medlem
Finnair är väl spend-baserat så om man bokar billigare resor istället når man väl samma resultat? Och det är väl ändå spend som både SAS och Finnair är ute efter här?59k för Business light, nej tack. Då kör jag hellre 4 Business på kampanj med sas för 60k.
Det är nog relativt få som får ihop Diamond på SAS för under 60k om man inte hänger här eller är ”poäng-intresserad”.
För egen del kostade det närmare 40k att (åter)kvalificera till Diamond, bestående av en ToR Business Flex till Seoul (2x), årsavgift för Amex elite, tvättmedel och lite onlineshopping. Och då får jag nog anses vara poäng-intresserad.
Jag övervägde att skippa återkval till Senator och satsa på Finnair, men när de inte var intresserade av att matcha så fortsatte jag köra på LH.
Nu har det kommit en matchning men alternativen inom oneworld är ju nu färre när Qatar inte flyger som vanligt.
Därför blir ju ett Finnair Gold också mindre värdefullt också tänker jag.
Nu kommer jag troligtvis hoppa på matchningen men kommer nog ”göra klart” senator först sen får vi se. Hade dom matchat till Platinum hade jag kanske tänkt annorlunda.