Senaste nytt

Status match till Ita Airways och Skyteam Elite och Elite Plus

090034208

Medlem
Ho-ho, lite byråkrati-vibbar av detta.
Landade på PQC och fick till check-in direkt för att få inlagt nummer i reservationen.
- Det ligger redan där, säger hon och pekar på mitt e-biljett-kvitto.
- Ja, men det fungerar inte när jag checkar in, sa jag (2ggr)
- Go to airline counter!

Där var det kö så jag pallade inte vänta. Tänkte att problemet kanske ligger i web-checkin så det löser sig i morgon vid avfärd.

Nästa dag, får jag inte checka in alls.
- go to airline counter! Must update ticket will full name.


Reser som alltid med efternamn + första förnamn. Går till airline counter, där skakar de bara på huvudet. Frågar vem som skickat mig dit och går tillsammans till check-in där agenten får besked att biljetten är korrekt och att de ska checka in mig.
Agenten gör det, men envisas med att "full name" ska vara med och lägger massor av tid på att addera förnamn 2 och 3 som mellannamn. AZ numret kan såklart inte klara och jag har ingen lust att gå ett varv till till airline counter...

Min carry-on väska som var godkänd på hitvägen är inte det på returen och måste checkas in. *)

Vänliga hälsningar
från "statusless in Vietnam"



*) formellt korrekt men hade jag orkat ta ut vinter jackan hade det varit under 12kg
Vi (familjen) hade samma problem på PQC i julas. Inrikes flyg med VN till SGN. Räckte inte med efternamn + förnamn utan krävdes alla förnamn på biljetten. Samma rumba som du, via airline counter innan detta ordnades upp. Inga problem i SGN på turresan.
 
Toppen