Senaste nytt

Statistik: flygrutters cents per mile (cpm)

@emailsson - du har uppenbarligen för mycket fritid! Bra jobbat!

Jag tror nog att det data du utgått från är ganska representativt då det är en salig mix av fares och de postas från alla möjliga håll.

are-you-a-wizard_fb_237198.jpg

Helt underbart! Trots att jag ingenting begriper:) Vad missade jag i skolan 1982? Gick jag fel linje? Hur täcker jag nu denna kunskapslucka?
Återigen:Fantastiskt arbete!

Klart intressant att CPM inte har förändrats mellan 2013-2014, vilket jag faktiskt hade förväntat mig. Det verkar kanske om om de lägsta fares ligger mot 0+YQ och därmed inte förändras så mycket?

Svårt att göra en prediktion för 2015 med tanke på de relativt stora skillnaderna månad för månad?

Dessa CPM kalkyl är ofta baserad på kreditering till något av amerikanskt FFP.
US Airways Dividend Miles integreras till American Airlines AAdvantage. United Milage Plus och Delta SkyMiles går/har gått över till revenue-baserat.
Därför kan det bli så att uttrycket Cent per Mile (CPM) inte kommer att användas så ofta i framtiden.

Har jag fel när jag säger att många av programmen fortfarande kör en mile-baserad elite-status, och att detta därför kommer att leva kvar tillsvidare?

Dessa CPM kalkyl är ofta baserad på kreditering till något av amerikanskt FFP.
US Airways Dividend Miles integreras till American Airlines AAdvantage. United Milage Plus och Delta SkyMiles går/har gått över till revenue-baserat.
Därför kan det bli så att uttrycket Cent per Mile (CPM) inte kommer att användas så ofta i framtiden.

Har jag fel när jag säger att många av programmen fortfarande kör en mile-baserad elite-status, och att detta därför kommer att leva kvar tillsvidare?
För just den punkten har du rätt men de som skriver CPM i FlyerTalk är ofta amerikaner och de använder med stor sannolikhet amerikanskt FFP.

Sen jag blev medlem på businessclass.se........har jag aldrig sett något bättre! :D
Reserapporter i all ära, men detta är ju bara för underbart.
SPCS är jag van vid, men försöker undvika till största möjliga grad. När jag pluggade till Italien blev jag nog överexponerad :p

CPM är inte baserat på något annat än faktiskt flygsträcka och kostnad. Inte vad man får när man krediterar till program. Iaf är det vad jag har fått lära mig.

Toppen