Senaste nytt

Starta en ny verksamhet med inriktning Skovård på Arlanda... kom med era synpunkter!

Hej Rvarttinen!

Tack för den fina responsen.

Apropå det här med magasineringen så är det något som jag har tänkt en hel del på. Och svaret är ett ja :)
Även fösäljning utav skokrämer och dylika produkter kommer att vara tillgängliga.

Mvh Leonardo

Det låter helt underbart. Jag är mest rädd att klientelet i forumet kommer ge dig extremt vinklad data, dvs folk vill ha det. Så innan någon går i borgen etc så testkör gärna alternativt var beredda på förluster.
Men hey, jag försökte få mina skor putsade på EWR en dag men hann inte pga förseningar. Jag kommer definitivt att boka en omväg via ARN om det är bra putsning. (Notera vad jag skrev om sne data) :) Och all lycka till!

Hej Leonardo!

Jag spenderar all tid efter säkerhetskontrollen, och det tror jag de flesta gör, i synnerhet de som har bråttom och skulle vara intresserade av en sådan tjänst. Sky City känns som stället man hamnar på om man har obehagligt mycket tid att döda, och då har man sannolikt tid att putsa sina skor själv...har varit där en gång när jag behövde gå till ett apotek, annars aldrig.
Bonuspoäng som betalning tror jag inte riktigt på, det kommer att göra det mer komplext för dig utan att ge så mycket värde tillbaka. Däremot skulle en lösning kunna vara att GE bonuspoäng för en putsning, eftersom det skulle göra konceptet mer känt, men tveksamt om det är värt det extra mecket dock.
Jag tror att terminal 5 är den terminalen som du bör rikta in dig på då den är störst, men har inte varit på T2 sedan de byggde om. T3 och T4 är det bara personer som är påväg till inrikesdestinationer på, och där tror jag inte att rätt målgrupp.
Mina skor brukar se ok ut, men ibland hinner man inte och då har man behov. Jag tillhör dock den kategori som ALDRIG skulle sätta mig och låta någon annan putsa skorna, de få gånger jag gjort det har jag känt mig mycket obekväm. Detta tror jag gäller för många svenskar, så det gäller att utforma tjänsten med detta i åtanke.

Lycka till!

Jag tycker det är ett bra initiativ! Jag är tyvärr rätt dålig på att ta hand om mina skor, och har faktiskt saknat denna tjänst på svenska (och nordeuropeiska) flygplatser. Jag tror också att du kan skippa poängbetalningar/intjäningar. Däremot bör du kunna ta kreditkort, för du kommer säkerligen ha en del internationella kunder utan svenska pengar på fickan. Terminal 5 är rätt plats.

Lycka till!

Jag tillhör helt klart kundkategorin som skulle låta någon putsa mina skor medan jag satt o läste en tidning. Jag tycker det låter som en utmärkt tjänst på T5 där jag spenderar mest tid. :)

Lycka till!

Jag tillhör helt klart kundkategorin som skulle låta någon putsa mina skor medan jag satt o läste en tidning. Jag tycker det låter som en utmärkt tjänst på T5 där jag spenderar mest tid. :)

Lycka till!

Ett roligt scenario för mig som jag skapar i huvudet är en mycket välklädd herre med ett dagsfärsk tidskrift i handen ^^

Mvh Leonardo

Hyrorna är en orsak som tvingar mig till att överväga och kompromissa en del i och med beslutsprocessen.

Dock så kommer jag att poängtera de fördelar som Arlanda kan dra nytta av för att göra verksamheten mer attraktiv i deras ögon.
Plus att de där automatiska skoputsarna är ju en detalj som inte riktigt speglar Arlandas ambiotion till att bli en mer "lyxig" flygplats.
Men som komiskt nog är en konkurrent för mig ^^

Är tveksam om att Arlanda skulle vara så generös.
Pris info finns här: Fastigheter att hyra | Swedavia

Tack för svaren Palazzi!

Jag tror inte alls det är omöjligt att du kan få demonstrera dina tjänster en dag på ARN, gratis:
1. Du konkurrenssätter ingen
2. De vill försäkra sig om att deras hyresgäster blir kvar (alltså inte KK efter en månad & in med ny hyresgäst)
3. De får en extra service den dagen.

Ett tips är att först presentera det som en undersökning (om resenärers beteende), och att det i förlängningen kan leda till
öppnandet av en skovårds-affär. Sverige brukar vara unikt samarbetsvilliga när det handlar om forskningsprojekt och allehanda undersökningar.

Om man är lite listig (och kanske aningen fräck) brukar man kunna övertala de flesta!:D

Jag har själv arbetat och studerat marknadsföring och affärsjuridik i flera länder, så det är alltid intressant att följa nya, intressanta, projekt :)

/Palazzi

Jag tror inte alls det är omöjligt att du kan få demonstrera dina tjänster en dag på ARN, gratis:
1. Du konkurrenssätter ingen
2. De vill försäkra sig om att deras hyresgäster blir kvar (alltså inte KK efter en månad & in med ny hyresgäst)
3. De får en extra service den dagen.

Ett tips är att först presentera det som en undersökning (om resenärers beteende), och att det i förlängningen kan leda till
öppnandet av en skovårds-affär. Sverige brukar vara unikt samarbetsvilliga när det handlar om forskningsprojekt och allehanda undersökningar.

Om man är lite listig (och kanske aningen fräck) brukar man kunna övertala de flesta!:D

Jag har själv arbetat och studerat marknadsföring och affärsjuridik i flera länder, så det är alltid intressant att följa nya, intressanta, projekt :)

/Palazzi

Hej igen Palazzi!

Vill bara uttrycka min uppskattelse och tacksamhet för pepp-talken! :D

2. Bra skrivet. Vet att Arlanda marknadsför sig själva som en stor arbetsplats, samlingspunkt med nära tjugo miljoner ressenärer varje år o.s.v. Plus att det vore dålig pr om det läcker ut att aktörer som hyr lokaler/golvytor på arlanda möter svårigheter.
Jag kommer att förhandla och flirta med att argumentera om vilken bra image Arlanda kan få genom att låta en liten och självständig intressent som jag utveckla verksamheten med hjälp av Arlanda. Vilket är ett litet men ändå stark argumentation.

Touché!

Utöver verksamhetens inriktning och dess sällsynthet på marknaden. Så är mina målsättningar bland annat att skapa arbetstillfällen där många i min ålder, befinner sig i en svår sitts med att hitta ett yrke.
Det är lite av en vision som jag vill uppnå.
Själv så älskar jag att tänka i kreativa banor och kombinera olika inslag såväl egenskaper.

Om allt går enligt planneringen så kommer det att existera en första enhet på Arlanda om ungefär ett år. Sedan skal det fortsätta att utvecklas.
Just nu så håller jag på med att skissa möbler som med krav utav hållbarhet, ergonomi, design och bekvämlighet uppnår små utgifter.
Jag hoppas på att få mycket erfarenheter och glädje av det här. Logotype... image.. rubbet är sjukt roligt att utforma.

Sedan så finns det så mycket mer än bara Arlanda. Det finns Bromma och andra flygplatser som huvudsakligen är belägna i skandinavien. Men även mässor och andra typer av evenemang förknippad med affärs och klädesmedvetna kretsar.

Dock så kan jag säga en ärlig sak om allt det här... och det är att jag är sjukt nervös att allt det här går åt pipan!

...jösses :D

Mvh Leonardo

Last edited:
Grejen är att egentligen vill du inte in i det (dyra) affärsområdet, helst vill du helt enkelt ställa upp en låda (högre soffa) på 3*1 meter i dödutrymmet strax utanför Taxfreeshoppen ut mot nya delen av T5. Måste ju vara bra för Arlanda att få in lite slantar på en yta som de egentligen kan klassa som icke uthyrbart.

Toppen