Senaste nytt

Star Alliancelounger på Arlanda och Kastrup efter SAS lämnar Star Alliance?

Följande gäller beträffande THAI och lounge access.

THAI har tecknat ett ettårigt avtal med SAS. THAI guldkort ger access till SAS gold lounge när man reser med THAI. Oavsett reseklass. Detta gäller Arlanda och Kastrup. Beträffande Oslo gäller access till en annan lounge som jag inte har namnet på.

Källa: jag har pratat med en chef på THAI:s kontor i Stockholm.
Har någon kunskap hur det är om man flyger THAI i Business från ARN och är statuslös har man ingen lounge på ARN då.

Vet inte tyvärr. Har Gold hos THAI så jag var bara inriktad på detta. Men han (alltså chefen) sa därutöver att det inte skulle vara några förändringar så då kanske man har access till business loungen när man flyger Royal Silk class. Troligtvis är det så.

Sitter i samma sits med business-biljetter under höstlovet. Kikar jag på Turkish Airlines hemsida så har de uppdaterat med denna informationen:

Visa bifogad bild 157631
Håller tummarna att det inte blir några problem när vi dyker upp.
Hur gick det? Blev det Menzies?
Åker själv strax från CPH med Turkish (economy) med LH Senator i bokningen.

Enligt turkish hemsida (som länkats ovan) är det Menzies som gäller. På Eventyr lounge hemsida står Turkish nämnt (kanske bara på passagerare i C?). På star alliance lounge finder visas inga alternativ.

Någon som har dagsfärsk status vad som gäller?

Hur gick det? Blev det Menzies?
Åker själv strax från CPH med Turkish (economy) med LH Senator i bokningen.

Enligt turkish hemsida (som länkats ovan) är det Menzies som gäller. På Eventyr lounge hemsida står Turkish nämnt (kanske bara på passagerare i C?). På star alliance lounge finder visas inga alternativ.

Någon som har dagsfärsk status vad som gäller?
Svarar mig själv - Eventyr som gäller.
Nog jag som blandat bort mig själv med terminologin. Mest hemmastadd med SAS utbud...

Kombinationen: Schengenflight med LH/status med TK (*A Gold).
SAS loungen säger nej. (Det fattar jag, pga dom har kontrakt med LH Group, inte TK). Men Aviator? Där blir det också nej. Det hade jag inte räknat med. Någon som har liknande erfarenheter?

Kombinationen: Schengenflight med LH/status med TK (*A Gold).
SAS loungen säger nej. (Det fattar jag, pga dom har kontrakt med LH Group, inte TK). Men Aviator? Där blir det också nej. Det hade jag inte räknat med. Någon som har liknande erfarenheter?
Turkish har inte avtal med lounge, så det är därför. Nästan alla andra Star Alliance bolag jar avtal med sas för lounge.

Toppen