Senaste nytt

Star Alliancelounger på Arlanda och Kastrup efter SAS lämnar Star Alliance?

Har den fått tillstånd att servera alkohol?
Enligt Loungekey serveras alkohol.
Screenshot_20240624-081825.png

Reser med Turkish från Kastrup i november (med familj). Har statusmatchat mot Thai och därmed *A gold, någon som vet om jag har tillgång till lounge?

Ingen lounge pa Kastrup for Thai.
I guess you, of all people, would know! :D
Ditt svar indikerar alltså att det inte är en fråga om *A utan att enskilda *A bolag måste köpa in sig i andra lounger för att erbjuda detta?
Gone are the days of Star alliance i Skandinavien? :(
Om jag får lov att passa på med en följdfråga på ämnet till den insatta:
Jag har PriorityPass medlemskap (köpt för 800kr/år, står inget mer angående typ av nivå på medlemskapet i appen) - Det finns Aspire och Carlsberg att få "access" till, men hittar inte info på vad det kostar att komma in. Förutom liknande: "har du inget medlemskap kan du köpa in dig för 349DKK". Vad kostar det om jag nu har ett medlemskap? (I Istanbul kostade det +$32 utöver medlemskapet)

I guess you, of all people, would know! :D
Ditt svar indikerar alltså att det inte är en fråga om *A utan att enskilda *A bolag måste köpa in sig i andra lounger för att erbjuda detta?
Gone are the days of Star alliance i Skandinavien? :(
Om jag får lov att passa på med en följdfråga på ämnet till den insatta:
Jag har PriorityPass medlemskap (köpt för 800kr/år, står inget mer angående typ av nivå på medlemskapet i appen) - Det finns Aspire och Carlsberg att få "access" till, men hittar inte info på vad det kostar att komma in. Förutom liknande: "har du inget medlemskap kan du köpa in dig för 349DKK". Vad kostar det om jag nu har ett medlemskap? (I Istanbul kostade det +$32 utöver medlemskapet)

Det beror på vilket PP du har. Det bör framgå av ditt avtal om du har fria besök, behöver betala en viss summa eller har ett fritt antal besök och därefter behöver betala.

Flyger med OU idag, hänvisad till Menzies. Därtill fungerade inte fast track och personalen var inte bekant med AmEx-förmånen... Löste sig dock.

Med det sagt, kan gästa en till Pontus.

Sitter i samma sits med business-biljetter under höstlovet. Kikar jag på Turkish Airlines hemsida så har de uppdaterat med denna informationen:

Visa bifogad bild 157631
Håller tummarna att det inte blir några problem när vi dyker upp.
Tack! Familjen har businessbiljetter, jag sitter inne på Ekonomibiljett jag köpt cash, så hoppades mitt *A Guld skulle hjälpa mig komma in på samma lounge... men det är där vi verkar få problem...

Toppen