Senaste nytt

Star Alliancelounger på Arlanda och Kastrup efter SAS lämnar Star Alliance?

Värt att poängtera är att SAS endast välkomnar Senator till loungen (både Gold lounge och Business lounge) som flyger i ekonomi med Lufthansa-gruppen. De nekar därmed alla andra *A Gold för avgångar med Lufthansa-gruppen.
Detta hände mig för en vecka sedan som A3 Gold när vi flög med Austrian ARN-VIE.

Värt att poängtera är att SAS endast välkomnar Senator till loungen (både Gold lounge och Business lounge) som flyger i ekonomi med Lufthansa-gruppen. De nekar därmed alla andra *A Gold för avgångar med Lufthansa-gruppen.
Detta hände mig för en vecka sedan som A3 Gold när vi flög med Austrian ARN-VIE.
surt. Mao, om jag ska statusmatcha mot Star Alliance är det Lufthansa som gäller? Erbjudande för Thai i 2 år känns tämligen onödigt då jag utgår från Kastrup

Om du flyger en del med Lufthansa-gruppen och utgår från Kastrup skulle jag rekommendera en statusmatch till Senator. Framförallt om du lyckas flyga in 6 ben innan sista november. Är rädd för att det kan dröja innan Lufthansa gör någon större ansträgning att kontraktera så att andra *A Gold i ekonomi även får tillgång till en lounge på Kastrup/Arlanda/Oslo.

Följande gäller beträffande THAI och lounge access.

THAI har tecknat ett ettårigt avtal med SAS. THAI guldkort ger access till SAS gold lounge när man reser med THAI. Oavsett reseklass. Detta gäller Arlanda och Kastrup. Beträffande Oslo gäller access till en annan lounge som jag inte har namnet på.

Källa: jag har pratat med en chef på THAI:s kontor i Stockholm.

Följande gäller beträffande THAI och lounge access.

THAI har tecknat ett ettårigt avtal med SAS. THAI guldkort ger access till SAS gold lounge när man reser med THAI. Oavsett reseklass. Detta gäller Arlanda och Kastrup. Beträffande Oslo gäller access till en annan lounge som jag inte har namnet på.

Källa: jag har pratat med en chef på THAI:s kontor i Stockholm.
Intressant! Nu reser jag med Turkish Airlines så det är tyvärr inte aktuellt :/

Last edited:
Vet någon hur det är med loungetillgång på CPH och ARN om man flyger business med Ethiopian?

Finns det någon fördel av att vara LH SEN?

OK. Jag flyger Turkish Business imorgon från ARN, och har Senator-kort. Kommer jag bli nekad i SAS Loungen?

Toppen