Senaste nytt

Star Alliancelounger på Arlanda och Kastrup efter SAS lämnar Star Alliance?

HerrBot

Medlem
Det här kanske har besvarats, men jag hittar inte svaret :/

Kommer det finnas *A-lounger i Stockholm och Köpenhamn när SAS lämnat?

EBG löser jag inrikes så jag klurar lite på hur jag ska göra med utlandsresor, med tanke på LH-matchningen. Surt utan lounge… Amex löser ARN, men inte min primära flygplats, CPH.

Det här kanske har besvarats, men jag hittar inte svaret :/

Kommer det finnas *A-lounger i Stockholm och Köpenhamn när SAS lämnat?

EBG löser jag inrikes så jag klurar lite på hur jag ska göra med utlandsresor, med tanke på LH-matchningen. Surt utan lounge… Amex löser ARN, men inte min primära flygplats, CPH.

Ingen utanför *A inre cirklar vet, inget officiellt har kommunicerats.

*A-flygbolagen lär väl utnyttja befintliga kontraktslounger på ARN och CPH (och för all del GOT och OSL). Så det blir fortsatt loungetillgång, men av något enklare slag. Jag har extremt svårt att tro att Lufthansa skulle öppna lounger i egen regi på ARN och CPH. Oavsett flygbolag är väl nya egna lounger på europeiska "shorthaul outstations" inte direkt något som står i fokus.

*A-flygbolagen lär väl utnyttja befintliga kontraktslounger på ARN och CPH (och för all del GOT och OSL). Så det blir fortsatt loungetillgång, men av något enklare slag. Jag har extremt svårt att tro att Lufthansa skulle öppna lounger i egen regi på ARN och CPH. Oavsett flygbolag är väl nya egna lounger på europeiska "shorthaul outstations" inte direkt något som står i fokus.
Är inte alternativet på GOT Bättre än SAS lounge där? Var så tidigare i alla fall.

Jag tror det komma att vara ett antal sura tyska affärsresenärer som flyger Business med LH från ARN om de hänvisas till Pearl Lounge i terminal 5.

Toppen