Senaste nytt

Star Alliance lounger på London Heathrow Terminal 2

igelkotten

Medlem
Beror på hur lång tid du har. Lufthansa om du inte har mer än typ 1,5 timmar, alternativt inte har lust att gå 10-15 minuter. Den loungen ligger 1-2 minuter från gaten.

I terminal 2B, som ligger 10-15 minuter bort, finns även United-lounge, Singapore Airlines-lounge och Air Canada-lounge. Alla tre är bra, de första två är värda ett besök. Bra duschrum hos United, och bra middag hos Singapore Airlines.
 

AABack2ARN

Medlem
Alla Star-lounger i T2 verkar vara öppna till 22:00. Vilken lounge tror ni är lugnast sent på kvällen? Singapore har två egna flygningar sent på kvällen (och loungen är ju ganska liten). United och Air Canada har sina sista egna flygningar klockan 18. Men jag antar att dessa tre lounger i T2B servar övriga långdistansflyg på kvällen?
 

lilly k

Medlem
Jag är statuslös och flyger i PLUS. Kommer jag in i både United och Singapores lounge? Någon som vet? Tack på förhand!
 

Dr. Miles

Expert
Jag är statuslös och flyger i PLUS. Kommer jag in i både United och Singapores lounge? Någon som vet? Tack på förhand!
Tyvärr har SAS slutat att erbjuda lounger på många flygplatser till SAS Plus resenär när det handlar om tredjepartslounger.
London är också med på listan.
SAS skrev:
Contracted Lounges & Fast Track , terminated by SAS 01FEB17

Lounges
•Aalborg
•Aberdeen
•Malaga
•Alicante
•Barcelona
•Birmingham
•Bologna
•Budapest
•Edinburgh
•Rome
•Faro
•Gdansk
•Keflavik
•Krakow
•Pulkovo
•London
•Milan

•Las Palmas
•Linkoping
•Manchester
•Malta
•Newcastle
•Olbia
•Bucharest
•Palma de Mallorca
•Palermo
•Poznan
•Prague
•Pisa
•Moscow
•Tallin
•Tel Aviv
•Valencia
•Wroclaw
https://www.sas.se/content/dam/sas/pdfs/travel-info/Lounges-and-FastTrack-2017.pdf
 

dino_81

Medlem
Jag är statuslös och flyger i PLUS. Kommer jag in i både United och Singapores lounge? Någon som vet? Tack på förhand!

Med SAS Plus-biljett har du tillträde till de lounger som drivs av flygbolag inom Star Alliance. Således har du tillträde till Air Canadas, Lufthansas, Singapores och Uniteds lounger.

Jag föredrar loungerna i T2B framför Lufthansa, tänk dock på att det blir lite längre att gå då SAS i stort sätt alltid avgår från T2A.

Tidigare hade man även tillträde till en tredjepartslounge (Plaza Premium) men precis som Dr. Miles nämnde har SAS sagt upp samarbetet med den loungen.
 
Beror på hur lång tid du har. Lufthansa om du inte har mer än typ 1,5 timmar, alternativt inte har lust att gå 10-15 minuter. Den loungen ligger 1-2 minuter från gaten.

I terminal 2B, som ligger 10-15 minuter bort, finns även United-lounge, Singapore Airlines-lounge och Air Canada-lounge. Alla tre är bra, de första två är värda ett besök. Bra duschrum hos United, och bra middag hos Singapore Airlines.

Perfekt svar, får se när vi kommer dit med hur mycket tid vi har och hur hungriga vi är. :)
 
Toppen