Senaste nytt

Star Alliance lounger på London Heathrow Terminal 2

Air Canadas lounge är bra men även Singapores (ligger mitt emot Air Canadas) samt Uniteds lounge är bra. Alla är bra på sina sätt. Uniteds bardisk är dock bäst för fika ;)

Okej, tror dock bara vi kommer in i Air Canada då vi reser med dom från LHR till YYZ i bizz.
Nej, men biljett i Business kommerni in i alla fyra star Alliance businesslounger på LHR. Lufthansa, Air Canada, United, samt Singapore Airlines. De tre senare ligger inom 100m från varandra så du kan loungehoppa enkelt. Se separat tråd för mer info om dessa lounger.

http://www.businessclass.se/forum/t...dagen-den-12-september-kl-10-00.27933/page-21

Nemen, va trevligt :D.
Så det är bara att visa att man har bizz biljett med AC så blir man insläppt i Lufthansa, United och Singapore Airlines lounge?
Ännu bättre att vi har 5 timmar på LHR, så det blir att spana in fler lounger.
Tack för tipset.

Viktig info som saknats tidigare i tråden såvitt jag kan se. Besökte samtliga i slutet at juli. Den ända av dessa dör man då kunde få "brittisk" cider var i Singapores lounge.

Singapore har slutat med Champagne i sin lounge under dagtid. Igår serverades Prosecco mitt på dagen och enligt bartendern kommer champagnen fram vid 18-tiden. Nytt koncept enligt bartendern :( United och Air Canada forstätter tillhanda hålla Champagne. :)

Vidare kunde jag konstatera att Singapore-loungen är den rekommenderade loungen för Air New Zealand som avgår 16.15 så det var ganska mycket folk i loungen när det började närma sig avgång.

Hos Air Canada kunde jag å andra sidan konstatera att de tar hand om Egyptairs passagerare med avgång runt 15 och då var det riktigt mycket folk och ganska uppskruvad ljudvolym. Efter det var det en lugn oas :)

Hos United är det alltid mycket folk men i gengäld är loungen rymlig och väldigt trevlig.

De har även dragit ner på matutbudet, värmeskåpet som brukade innehålla smårätter är borta.

Det tänkte jag inte på men det stämmer - där stod numer glassfrysen. Däremot var deras red curry mycket god likaså vårrullarna så det gjorde inte så mycket. Men det känns som en tråkig trend...

Jag hade litet för mycket extra tid igår på T2 och testade alla fyra. Min nya ranking är: 1) United Club, 2) Air Canada, 3) Singapore, 4) Senator. Nivån på Singapores lounge har verkligen gått ner. Var där ca kl 15 på em: dålig matutbud, dålig städning och när jag beställde champagne sade bartendern ja men det som jag fick var verkligen inte något champagne, vilket jag märkte när jag smakade men orkade inte gå tillbaka och fråga/klaga (hade inte läst tråden, förstås har det redan dokumenterats här). Air Canadas lounge är faktiskt mycket trevlig. Lungt och tyst, trevlig personal (fast inte lika trevlig som United), ganska OK mat och champagne var champagne, inte något Prosecco. Senator-loungen var så som det brukar vara, för mycket folk och svårt att hitta plats.

Toppen