Cristoffer Cedergren skrev:Frukost!Nu har jag ägnat en hel morgon åt att äta mig genom alla dom fyra Star Alliance Gold Loungerna som man har tillgång till när man flyger härifrån; Lufthansa, Singapore Airlines, Air Canada och United. Som den kock och matexpert jag är i grunden kommer här ett utlåtande;Det är i stort sätt samma mat som serveras på morgonen i alla fyra loungerna, sånär som på några nationella specialiteter. Samma kaffemaskiner, samma tesorter, samma sorts bacon, samma croissanter, muffins, toast, frukt, yoghurt, smoothies...samma. United har sin bagel, Air Canada pannkakor och lönnsirap, Singapore Airline har en asiatisk risrätt. Det som bör avgöra vart man äter frukost är främst vilken gate man sen ska till. United har ju en stor välfylld Fikastation (bar), den utmärker sig och därför är den loungen bäst i 2B. Ska man flyga från 2A duger frukosten i Lufthansa. Ingen skillnad äns mellan Businessloungen och Senatorloungen. Anlednngen stavas Sodexo, som sköter maten i alla loungerna.Smaklig måltid och godmorgon!Utsikten från Air Canadas lounge.Klicka för att utvidga...