Senaste nytt

Star Alliance lounge Paris Charles de Gaulle

Besökte Star Alliance loungen på CDG nu ikväll. Perfekt att kunna ta en dusch efter en lång och het dag (det var varmt i Paris idag) och därefter koppla av innan hemresa.

Inga som helst problem vid varken kontrollen av boarding card eller den efterföljande passkontrollen. Använde mitt nationella ID-kort.

Bara att säga att man önskar besöka loungen.

Från loungen (plan 10), hissen ned (till plan 4), ut igen genom passkontrollen och vidare ut till satelliten som SAS avgår från tog det maximalt 5 minuter.

Jag rekommenderar alla som har en stund i väntan på att flighten att välja Star Alliance lounge isf SAS dito. Det är värt den lilla omvägen till non-Schengendelen av Terminal 1.

Detta fortfarande bästa loungen för en EBG som flyger från T1 och har begränsat med tid för lounge-middag innan boarding CDG-ARN?
SAS har ju nyöppnat ... Icare vet jag inget om men jag har access.

Söket är inte heller särskilt bra tycker jag.

Nåväl.

Det var helt överfullt i den trånga SAS-loungen. Aldrig sett nåt liknande. Folk stod, satt på golvet. Otroligt att de fortsatte släppa in!

Hej!
Imorgon flyger jag till Bali via CDG för att där kliva på min första first flight till BKK med Thai. Tänkte kolla om någon vet vilka lounge som är bäst samt om det finns en firsclass-lounge?

/Lasse

Toppen