Senaste nytt

Star Alliance lounge Paris Charles de Gaulle

olo

Medlem
Den ligger på Non-Schengen delen, och passkontrollen är bredvid där man går ut mot 70-piren som SAS använder sig av. Så ja, det är egentligen nära. Det finns dessutom fast track genom passkontrollen.

Med det sagt lär de inte släppa in er. På CDG vill de inte öht ha passagerare på fel terminal, så om ni inte ankommer till T1 från Non-Schengen bör ni förbereda er på att SAS-loungen är där ni kommer att få vänta.

Det samma gäller för övrigt för Lufthansas lounger på 60-piren. De går också bara att nå med ett boardingkort för ett flyg från den piren.
 
Samma här, visat mitt boardingpass och förklarat att jag vill besöka Star Alliance Loungen. Inga problem, kommer inte ihåg att de ens frågade i Loungen. Tänk bara på att ha tid då de har säkerhetskontroll innan du kommer till gaten. I mitt tycke värt besväret då SAS Loungen är ganska ordinär.
 

olo

Medlem
Kul att många har lyckats! För att förtydliga så är platsen som jag flera gånger har stoppats när de skannar boardingkorten. Oavsett terminal så gör de det inför varje säkerhetskontroll och när man ställer sig i kön till passpolisen, vilket alltså är flygplatsens personal.

Loungevärdar och passpoliser bryr sig nog inte alls.
 
Toppen