Dr. Miles
Expert
Inlägget från Att kalla detta business class måste vara ett skämt | Sida 6 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Adria Airways (JP)
Aegean Airlines (A3)
Air China (CA), dock ej på Beijing (PEK), Shanghai (SHA, PVG)
ANA (NH)
Austrian (OS)
Avianca/TACA (AV)
Brussels Airlines (SN)
Lufthansa (LH)
Singapore Airlines (SQ)
SWISS (LX)
TAP Portugal (TP)
Turkish Airlines (TK)
United (UA)
Följande flygplatser tillhör inte något av Star Alliance flygbolags hubb men finns i listan.
Amsterdam (AMS)
Brisbane (BNE)
Helsingfors (HEL)
London (LHR)
Lyon (LYS)
Madrid (MAD)
Melbourne (MEL)
Prag (PRG)
Rom (FCO)
Sydney (SYD)
Frågan är, om andra flygbolag betalar till värdflygbolaget (t ex Aegean Airlines i Aten) för att kunna utnyttja Star Alliace Gold Track eller är de bara snälla och låter andra Star Alliance flygbolags Star Alliance Gold medlemmar att utnyttja deras Star Alliace Gold Track.
Vad jag kan se från listan (Gold Track Airports Overview - Star Alliance ), det är följande flygbolag som erbjuder Star Alliance Gold Track på sina flygplatser (ej alla).Det är jag med på, och olika flygplatser har olika flöden. Men om vi börjar med antagande att Oslo, Köpenhamn och Arlanda har någorlunda samma flöde som Zurich, Frankfurt, Denver, och Bangkok så tycker jag SAS borde erbjuda Fast Track till alla inom Star Alliance på samma sätt som United gör detta i USA, Lufthansa i Tyskland och Swiss i Zurich.
Adria Airways (JP)
Aegean Airlines (A3)
Air China (CA), dock ej på Beijing (PEK), Shanghai (SHA, PVG)
ANA (NH)
Austrian (OS)
Avianca/TACA (AV)
Brussels Airlines (SN)
Lufthansa (LH)
Singapore Airlines (SQ)
SWISS (LX)
TAP Portugal (TP)
Turkish Airlines (TK)
United (UA)
Följande flygplatser tillhör inte något av Star Alliance flygbolags hubb men finns i listan.
Amsterdam (AMS)
Brisbane (BNE)
Helsingfors (HEL)
London (LHR)
Lyon (LYS)
Madrid (MAD)
Melbourne (MEL)
Prag (PRG)
Rom (FCO)
Sydney (SYD)
Frågan är, om andra flygbolag betalar till värdflygbolaget (t ex Aegean Airlines i Aten) för att kunna utnyttja Star Alliace Gold Track eller är de bara snälla och låter andra Star Alliance flygbolags Star Alliance Gold medlemmar att utnyttja deras Star Alliace Gold Track.
Last edited: