Absolut ingen aning, haha. Men det är väl irrelevant. Vill Swiss eller AirCanada betala för att deras guldkortsinnehavare ska få gå igenom CPH Express när dom flyger ekonomi med Aegean så är det väl upp till Swiss eller AirCanada?
Om du tittar på t.ex.
@Senator 's exempel, så gör ju Lufthansa just det på FRA/MUC t.ex. Och United på så vitt jag vet alla sina hubbar i USA (och de flesta andra flygplatser där också). Och Swiss i Zurich. osv. (nu är en del av dem Gold Track, men de har gjort det långt innan Gold Track fanns)
Den fast track:en är inget med Frequent Flyer Program att göra.
Varje flygbolag köper en tjänst från flygplatsen.
Det var som kommentar till "Ett gäng Star Alliance-bolag låter sina guldkortsinnehavare gå igenom Copenhagen Express.". Om de inte kan se skillnad på vilken del av miles&more kunden kommer ifrån, så kan de ju inte identifiera
sina guldkortsinnehavare.
I just det här fallet så började det ju med skillnaden på Austrian vs Swiss/Lufthansa. Och om de inte kan se skillnad på var M&M-kortet kommer ifrån, så kan det ju knappast vara det som det handlar om.
Precis. Och så vitt jag känner till är väl fast track ingen officiell Star Alliance-förmån vilket ger ytterligare tyngd till argumentet att Lufthansa och Austrian bör skärpa till sig och att SAS under inga som helst omständigheter kan kallas "snålt" för att bolaget erbjuder sina egna kunder och Eurobonuskunder en fördel (men inte andras). Det är nästan så man undrar om konkurrensen mellan bolagen ska sättas ur spel när man läser här.
Det är det inte idag, men det är väl det som Star Alliance Gold Track tillför? Då blir den officiell.
Fram tills det finns så är det absolut
tillåtet att göra som man gör nu. Men de absolut flesta bolagen utanför skandinavien släppte redan innan Gold Track igenom mig som EBG/EBD på ekonomibiljett med valfritt *A-bolag. Även på flygplatser där SAS inte själva flyger. Så det är knappast SAS som köpt in den tjänsten från den flygplatsen, utan det är det "lokala hub-bolaget". Vilket är motsvarande roll som SAS har på ARN/CPH/OSL.
Men visst, man kan ändra formuleringen. Det är inte snålt av SAS att inte göra det. Det är däremot väldigt generöst av de flesta andra bolagen att göra det. Kontentant blir samma, Star Gold är värt mindre på de skandinaviska flygplatserna än på de flesta andra i världen.