Senaste nytt

Star Alliance Fast Track

Najk

Medlem
Tack för svar!

Jag hittar ingen info om vad som gäller per flygplats för Fast track på LH med (SAS) *G. Nån som vet?

mvh
Ulf

Reglerna för Fast track, om det finns, är olika för olika flygplatser.
Om du specificerar vilken flygplats det gäller så går det säkert att kolla upp.

//Najk
 
Reglerna för Fast track, om det finns, är olika för olika flygplatser.
Om du specificerar vilken flygplats det gäller så går det säkert att kolla upp.

//Najk

São Paulo GRU är flygplatsen. Jag läste dock någonstans att Fast track inte ens fanns som option på hela bygget.

De har för övrigt precis byggt en Terminal 3 där de förlagt *A. Där finns bland annat en *A lounge. Mysko officiella öppettider: kl 12 (dvs lunch) till 03. Jag landar (såklart) 05.35 .....

mvh
Ulf
 

Kricka

Medlem
Jag flög LH från GRU i början av juni - inte ett spår av Fast Track på den terminalen. Å andra sidan
vad det ganska lite folk så det var inget probelm.
 

Kricka

Medlem
Var in i loungen och vände. Hade inte så mycket tid, loungen tilltalade mig inte och den var i
princip fullsatt. Hoppas du har lite mer tid och att du uppskattar den mer !
 

mha321

Medlem
Vad gäller i Prag? Får man fast track med SAS? Just Prag saknas i listan över flygplatser på SAS fast track sida.

Jag hade definitivt fasttrack där de senaste gångerna jag flugit där, både i Go och Plus, med EBG. Däremot har jag för mig att det åtminstone förut var en sådan flygplats där man måste checka in vid disk och få markering på boardingkortet för att få accessen.
 

Dr. Miles

Expert
Vad gäller i Prag? Får man fast track med SAS? Just Prag saknas i listan över flygplatser på SAS fast track sida.
Officiellt fast track ges inte för Star Alliance Gold eller dem som reser i SAS Plus när man flyger ut från Prag.
Fast track gäller främst för Skyteam Elite Plus samt dem som reser i Business class på Skyteam flygbolag. Sedan kan det finnas andra flygbolag som har fått specialavtal men grundregeln är som ovan.
 

mha321

Medlem
Officiellt fast track ges inte för Star Alliance Gold eller dem som reser i SAS Plus när man flyger ut från Prag.
Fast track gäller främst för Skyteam Elite Plus samt dem som reser i Business class på Skyteam flygbolag. Sedan kan det finnas andra flygbolag som har fått specialavtal men grundregeln är som ovan.

Oh? Då har de gjort fel för mig flera gånger med SAS. Nåja, jag klagar inte, det kan säkert vara så och det är bara att tacka och ta emot när det händer :)
 
Toppen