Senaste nytt

Star Alliance-bonusresa i F - Most bang for the buck?

Oavsett om det är sant eller inte, man kan inte boka bonusresor på Singapore Airlines flight online på United.com.
Man måste ringa till Uniteds kundtjänst för att boka Singapore Airlines flight med United Mileage Plus miles.

Men det går om man ringer och det finns plats? Och detta kan inte Eurobonus göra?
Ja, det går i alla fall att boka Business class och Econony class award på Singapore Airlines flight när man ringer till Uniteds kundtjänst. (oklart på Airbus A380 och Boeing 777-300ER flygningar i Business class)

Jag har inte hört eller läst om att folk har lyckats att boka First class award på Singapore Airlines A380 med United Mileage Plus miles för ganska lång tid.

Sist var det när de hade systemfel.
Om jag inte minns fel, @charlesswe bokade Melbourne-Singapore-Auckland T/R i First clsss då.

Ungefär efter det systemfelet har United slutat att visa award tillgänglighet av Singapore Airlines flight på deras webbsida.

Om United har verkligen börjat att släppa Singapore Airlines First class award så är det väldigt positivt. :)

Last edited:
Ja, det går i alla fall att boka Business class och Econony class award på Singapore Airlines flight när man ringer till Uniteds kundtjänst. (oklart på Airbus A380 och Boeing 777-300ER flygningar i Business class)
Det verkar inte gå att boka Singapore Airlines Business class award på Airbus A380 och Boeing 777-300ER flygningar, enligt FlyerTalk.

Heads Up: SQ Awards Booked Through Reservations Only (Not Online)Starting 13-DEC-2013 - Page 30 - FlyerTalk Forums

Snart är det dags för mig att äntligen få uppleva F!
Högst på listan står Rio alt Tokyo och prio med LH, frågan är vilken strategi skall jag ha för att lyckas då biljetterna släpps två veckor innan?

Avresa kan ske från 3-6 juni och hemresa cirka en vecka senare. För att lyckas få flyga LH skall jag då ringa två veckor innan ditresan för att vara säker på att flyga LH dit och annat bolag hem eller finns det goda chanser att ringa en vecka innan för att få flyga LH F både tur och retur?
Hur hade ni gjort?

Högst på listan står Rio alt Tokyo och prio med LH, frågan är vilken strategi skall jag ha för att lyckas då biljetterna släpps två veckor innan?

Avresa kan ske från 3-6 juni och hemresa cirka en vecka senare. För att lyckas få flyga LH skall jag då ringa två veckor innan ditresan för att vara säker på att flyga LH dit och annat bolag hem eller finns det goda chanser att ringa en vecka innan för att få flyga LH F både tur och retur?
Hur hade ni gjort?
Hade satt även GRU under radarn, bara ett tips :)

Hur hade ni gjort?
Boka så fort du ser att det blir tillgängliga platser, väntar du en minut extra kan någon annan hinna ta platserna.

Tack båda! Går det ta sig hem i F med annat bolag från Brasilien med ett bolag som släpper biljetter i F mer än två veckor tidigare?

Toppen