Senaste nytt

Star Alliance-bonusresa i F - Most bang for the buck?

Nej, du får inte åka till HNL genom att resa öster ut.

Om du vill hitta roliga routings, ta och läs trådarna om lyckade bonusbokningar. Chansen att du hittar på något nytt och roligt som ingen redan har bokat är ungefär 0 skulle jag tro.

Återigen tack för alla svar och förslag.

Har nu suttit ett tag och försökt få till en rolig resa i C. Ett exempel till Hawaii skulle kunna vara denna rutt:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Utresa: ARN-LHR-ICN-HNL SK & ANA
Hemresa HNL-LAX-IST-ARN UA & TK

Byte i olika tredjezoner på utresa/hemresa, men visst borde det vara en giltig routing?
Nej, tyvärr.
SAS har lagt till en kommentar i reglerna.
Man får inte byta i olika tredjezon på utresan och på hemresan.

SAS skrev:
• If no direct Star Alliance flight is available within a zone or between two zones, you may transit in another zone, which could make the award trip more expensive. Note! The transit zone must be the same in both directions.
SAS points charts - SAS

Nej, du får inte åka till HNL genom att resa öster ut.

Om du vill hitta roliga routings, ta och läs trådarna om lyckade bonusbokningar. Chansen att du hittar på något nytt och roligt som ingen redan har bokat är ungefär 0 skulle jag tro.

Att man inte skulle få resa österut för att ta sig till HNL var nytt för mig, stämmer det verkligen?

Förstår att ARN-LHR-ICN-HNL-LAX-IST-ARN inte går att få igenom pga olika tredjezoner på ut/hemresa. Btw, är det något som är nytt? Har nämligen sett flera inlägg här på forumet som säger att det skulle vara OK. T.ex:

Ja, det är riktigt.
Du får byta i tredje zon max en gång
Du kan byta i olika tredje zoner på utresa och på hemresa
(t ex Europa-Australien award: Köpenhamn-Tokyo-Sydney // Sydney-Bangkok-Köpenhamn)

Hade fram tills idag samma uppfattning som @Dr. Miles ovan.

Kan dock inte förstå varför inte t.ex. ARN-LHR-ICN-HNL-ICN-FRA-ARN skulle fungera @agehall ?

Jag blev lite fundersam när jag råkade se den här filmen på youtube:

Han påstår sig ha bokat en first-award, troligen via Uniteds bonusprogram, på en SQ A380. Är det möjligt egentligen? Vore ju en dröm.

Toppen