Senaste nytt

Star alliance awardbiljetter till Maldiverna, Seychellerna alt Mauritius i februari alt mars

Frobbert

Medlem
Lite OT men om man åker via Singapore, dvs transit, räknas det som awardresa för Sydostasien zon eller Indien? Planerar nämligen en liknande resa till Maldiverna men vill gärna åka med SQ.

Tack för tipset att åka via Singapore! Lyckades hitta 4st biljetter från ARN-SIN-MLE dit och MLE-SIN-AMS-ARN i Business i februari. Fick biljetterna för 140 000p, dvs Indien kostnaden.
 

Frobbert

Medlem
En fråga! När kan man välja/reservera platser på flygen? (Kan vara viktigt då vi flyger med 2st 4-åringar) Ngn som har tips på var man skall sitta i SQ:s A350?
 

Zissou

Medlem
En fråga! När kan man välja/reservera platser på flygen? (Kan vara viktigt då vi flyger med 2st 4-åringar) Ngn som har tips på var man skall sitta i SQ:s A350?

Jag använde den här artikeln för att välja en bra plats: Where to Sit When Flying Singapore's A350-900ULR: Business Class

För vissa har de "bästa" platserna varit blockade men för mig gick det bra att välja platser för en flight i april. Är EBD så kanske nåt som inte går förrän närmare inpå avgången om du inte är EBG+. Verkar dock lite oklart av det jag läst, så gå in på SQs hemsida och testa.
 
Last edited:

LPC123

Medlem
En fråga! När kan man välja/reservera platser på flygen? (Kan vara viktigt då vi flyger med 2st 4-åringar) Ngn som har tips på var man skall sitta i SQ:s A350?

Vi har redan valt plats på SQ flight som är i feb 2020. Logga in på SQ hemsida och välj där, dock är rad 11 blockad. Jag viste att det skulle bli skifte av plan så jag bokade rad 19 på 777an och hoppades på att få behålla dom när dom bytte till A350 och det fick vi :)
Det är ingen skillnad på övriga rader om man bortser från rad 11 och 19 som är bulkhead endast avstånd till galley och toaletter om man är känslig för ljud/ljus
 

Frobbert

Medlem
Vi har redan valt plats på SQ flight som är i feb 2020. Logga in på SQ hemsida och välj där, dock är rad 11 blockad. Jag viste att det skulle bli skifte av plan så jag bokade rad 19 på 777an och hoppades på att få behålla dom när dom bytte till A350 och det fick vi :)
Det är ingen skillnad på övriga rader om man bortser från rad 11 och 19 som är bulkhead endast avstånd till galley och toaletter om man är känslig för ljud/ljus

Tack för tipset, lyckades klippa rad 19 dit men tyvärr full hem :(
 
Toppen