Senaste nytt

Star alliance awardbiljetter till Maldiverna, Seychellerna alt Mauritius i februari alt mars

Frobbert

Medlem
Hej letar efter flygbiljetter för familjen till min 40-års resa i feb alt mars 2020. Jag fyller år den 23/2 så önskar helst att vara borta då, men går det ej så är jag flexibel avs datumen. Tack på förhand!

  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Maldiverna, Seychellerna alt Mauritius
  • När vill/behöver du resa ut? 1 feb 2020 +45dgr (vill alltså resa i feb alt mars, helst över 23/2 då jag fyller år)
  • När vill/behöver du komma hem? 31 mars 2020
  • Hur länge vill du vara borta? Ca 2 veckor
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 2 barn (Båda 4 år)
  • I vilken kabinklass? I Business Class
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Med Star alliance
  • Vad är din budget? (per person) 330 000 eurobonuspoäng samt 2 st Amex 2-4-1
  • Vad är det viktigaste för dig? Så kort restid som möjligt med så få stopp som möjligt
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej!
 

FFS

Medlem
Har du provat att använda Star alliance award search - Travel hacks
En snabb sökning visar att det finns lite platser till Mauritius (MRU) 18e och 19e februari. Hemresa finns 9e och 11e mars

Du kan säkert hitta fler alternativ, detta var so sagt bara en snabb sökning. Lycka till!

Utresa:
utresa.png

Retur:

retur.png
 
Så vitt jag vet tillåts inte ovanliga rutter till Seychellerna och Mauritius så det är väldigt elementärt att använda United's sökmotor och se vad som dyker upp i Business Saver Award-kolumnen. Om det dyker upp en pop-up som vill att du ska logga in så tryck bara på krysset i övre högra hörnet för att stänga pop-up:en.
[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
https://www.united.com/ual/en/se/flight-search/book-a-flight

United.png

Untitled2.png


Till Maldiverna får man lov att åka via Singapore eller Bangkok så där kan det vara en bra ide att även göra separata sökningar (Stockholm-Singapore & Singapore-Male samt Stockholm-Bangkok & Bangkok-Male) utöver Stockholm-Male.
 

ramo

Medlem
Lite OT men om man åker via Singapore, dvs transit, räknas det som awardresa för Sydostasien zon eller Indien? Planerar nämligen en liknande resa till Maldiverna men vill gärna åka med SQ.
 

ramo

Medlem
Låter bra, det skulle alltså fungera att prova SQ first suite för 190 000 poäng (om man lyckas hitta platser)?
 

squeezen

Medlem
Sen är det väl fortfarande så att de ”egentligen” har rätt att ta ut poängpris för dyrare zonen även om bara transit, enligt reglerna iaf.
 
Toppen