Senaste nytt

Störst chans till ev. uppgradering - Lufthansa eller United

UA är rätt generösa när det gäller egna elites. Sedan kan man alltid använda SWU:s (kräver W-class). SWU går även att använda på LH men kräver då Q-klass. Jag blev uppgraderad till C eller F (op up) på internationella UA flighter 6 ggr förra året. Då är jag ändå inte längre IK

Min vän som är 1K med United och uteslutande flyger BusinessFirst på long haul har aldrig blivit uppgraderad till Global First. Detta främst då ID-passagerare får dessa platser. Har man tur så kan man uppgradera med cash på avresedagen.

Om du har köpt en billig biljett så skulle jag för övrigt inte rekommendera att kreditera till United då du endast får poäng baserat på vad biljetten kostade i dollar. Lägg hellre poängen hos TK (trots att du endast får 100%) då de förmodligen kan användas till något mer användbart. Upgrade från Business till First är nog bara att glömma, dels då det sker väldigt sällan, och men även då skillnaden i produkterna inte är speciellt stor hos United.

Min vän som är 1K med United och uteslutande flyger BusinessFirst på long haul har aldrig blivit uppgraderad till Global First. Detta främst då ID-passagerare får dessa platser. Har man tur så kan man uppgradera med cash på avresedagen.
Jag har aldrig köpt något annat än P eller Z och blivit uppgraderad till Global F flera gånger (har även UG Y-C-F en gång). Detta både som 1K och 1P

Jag har aldrig köpt något annat än P eller Z och blivit uppgraderad till Global F flera gånger (har även UG Y-C-F en gång). Detta både som 1K och 1P

Detta beror dock på hur många elites det finns på flighterna. På vissa är halva planet elites (jag hamnade på plats 66 i uppgraderingslistan en gång på flight ORD-MSP som 1P). Jag har andra gånger när jag råkat se manifestet sett att jag varit den enda elite ombord (på UA69)

Om du har köpt en billig biljett så skulle jag för övrigt inte rekommendera att kreditera till United då du endast får poäng baserat på vad biljetten kostade i dollar. Lägg hellre poängen hos TK (trots att du endast får 100%) då de förmodligen kan användas till något mer användbart. Upgrade från Business till First är nog bara att glömma, dels då det sker väldigt sällan, och men även då skillnaden i produkterna inte är speciellt stor hos United.

Ja, värt att tänka på. Något som är än mer värt att tänka på är att C på de flighter som har global F är mycket sämre än de som har bara C

ag har aldrig köpt något annat än P eller Z och blivit uppgraderad till Global F flera gånger (har även UG Y-C-F en gång). Detta både som 1K och 1P
Han flyger ofta Business på bekräftad GPU från Economy, alternativt P biljett. Så det kan nog vara därför han aldrig blivit uppgraderad, om ursprungsbiljett har någon betydelse.
Ja, värt att tänka på. Något som är än mer värt att tänka på är att C på de flighter som har global F är mycket sämre än de som har bara C
Så kan det mycket väl vara. 2-4-2 i Business på 747-400 och pre-merger 777 är inte så kul. FRA-ORD är den enda sträckan @Impendill flyger på som har First, så där kan man lika gärna välja en plats på upper deck. EWR-BRU brukar vara med ex-CO 777.

Han flyger ofta Business på bekräftad GPU från Economy, alternativt P biljett. Så det kan nog vara därför han aldrig blivit uppgraderad, om ursprungsbiljett har någon betydelse.

Om man uppgraderat från Y till C med GPU skall man nog inte räkna med att bli den som blir uppgraderad från C till F (om det inte råkar vara så att man är den ende 1K eller GS ombord). Man skall dock aldrig säga aldrig för det har hänt mig (på brysselkärran).

@Jonas C
Enligt Seatmap hos United finns även first på EWR-BRU.

Antar att det blir att sitta och "trängas" i business där också.
Oavsett ska det bli kul att få testa United för första gången!

Åker på en award GRU-JFK med en B767-400 ER i business. Den har jag hört ska vara desto bättre än de andra planen vi flyger med.

Toppen