agehall
Medlem
Sen är ju frågan hur högt ett Premier Gold står hos United, med tanke på hur många Platinum och 1K som finns.
Inte alls skulle jag tro.
Sen är ju frågan hur högt ett Premier Gold står hos United, med tanke på hur många Platinum och 1K som finns.
Jag har aldrig köpt något annat än P eller Z och blivit uppgraderad till Global F flera gånger (har även UG Y-C-F en gång). Detta både som 1K och 1PMin vän som är 1K med United och uteslutande flyger BusinessFirst på long haul har aldrig blivit uppgraderad till Global First. Detta främst då ID-passagerare får dessa platser. Har man tur så kan man uppgradera med cash på avresedagen.
Jag har aldrig köpt något annat än P eller Z och blivit uppgraderad till Global F flera gånger (har även UG Y-C-F en gång). Detta både som 1K och 1P
Om du har köpt en billig biljett så skulle jag för övrigt inte rekommendera att kreditera till United då du endast får poäng baserat på vad biljetten kostade i dollar. Lägg hellre poängen hos TK (trots att du endast får 100%) då de förmodligen kan användas till något mer användbart. Upgrade från Business till First är nog bara att glömma, dels då det sker väldigt sällan, och men även då skillnaden i produkterna inte är speciellt stor hos United.
Han flyger ofta Business på bekräftad GPU från Economy, alternativt P biljett. Så det kan nog vara därför han aldrig blivit uppgraderad, om ursprungsbiljett har någon betydelse.ag har aldrig köpt något annat än P eller Z och blivit uppgraderad till Global F flera gånger (har även UG Y-C-F en gång). Detta både som 1K och 1P
Så kan det mycket väl vara. 2-4-2 i Business på 747-400 och pre-merger 777 är inte så kul. FRA-ORD är den enda sträckan @Impendill flyger på som har First, så där kan man lika gärna välja en plats på upper deck. EWR-BRU brukar vara med ex-CO 777.Ja, värt att tänka på. Något som är än mer värt att tänka på är att C på de flighter som har global F är mycket sämre än de som har bara C
Han flyger ofta Business på bekräftad GPU från Economy, alternativt P biljett. Så det kan nog vara därför han aldrig blivit uppgraderad, om ursprungsbiljett har någon betydelse.