Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

A87

Medlem
Hur funkar det med Curve - som är ett MasterCard - i de butiker som inte tar Amex? Kan jag handla med Curve och sen lägga transaktionen på Amex , även i de butiker som inte tar Amex?
Hej,

Hur menar du nu med att lägga transaktionen på Amex? Du kan inte ha ett Amex i curve och kan därför inte flytta några transaktioner till Amex.
 
Hej,

Hur menar du nu med att lägga transaktionen på Amex? Du kan inte ha ett Amex i curve och kan därför inte flytta några transaktioner till Amex.
Det har du helt rätt i. Som Palmen redan kommenterat här ovanför och som jag besvarat. Gjorde en tankevurpa. Glömde helt enkelt bort detta för en kort liten stund :)
 

ndr

Medlem
Är i Dubai just nu och mitt kort har nekats i princip 7/10ggr, kunde inte ens betala taxin med kortet vilket förvånade mig.
Många restauranger och caféer verkar inte heller ta AMEX.

Börjar bli ganska tröttsamt.
 

FrontX

Medlem
Förstår faktiskt inte all uppståndelse kring att Amex inte accepteras precis överallt, och att det verkar vara skitjobbigt för många. Folk som t.om hotar med att säga upp sitt Amex pga det. Jisses.

Varenda människa har väl ett extra kort från sin egen bank som man kan använda i de fall som Amex inte accepteras. Det är väl inte jättejobbigt att ta fram sitt SEB-kort istället för sitt Amex. It's not the end of the World bara för att korvkiosken inte tar Amex
 
Last edited:

patteng

Medlem
Är i Dubai just nu och mitt kort har nekats i princip 7/10ggr, kunde inte ens betala taxin med kortet vilket förvånade mig.
Många restauranger och caféer verkar inte heller ta AMEX.

Börjar bli ganska tröttsamt.

Konstigt, när jag var där så var det 3/10 som inte tog amex...
Använd Uber/Careem för taxi och lägg in ditt Amex där, i annat fall via Paypal.
 

Geiden

Medlem
Förstår faktiskt inte all uppståndelse kring att Amex inte accepteras precis överallt, och att det verkar vara skitjobbigt för många. Folk som t.om hotar med att säga upp sitt Amex pga det. Jisses.

Varenda människa har väl ett extra kort från sin egen bank som man kan använda i de fall som Amex inte accepteras. Det är väl inte jättejobbigt att ta fram sitt SEB-kort istället för sitt Amex. It's not the end of the World bara för att korvkiosken inte tar Amex

Handlar väl givetvis inte om att det är jobbigt på något sätt alls.
Frustrerande dock eftersom man, antar jag majoriteten på detta forum, vill maximera sin poängintjäning närhelst tillfälle ges.

Och i de fall AmEx inte accepteras använder vi såklart vårt SAS MC.
Men det ger inte lika många poäng, så ändå liiite frusterande trots detta. :)

Många bäckar små..
 

FrontX

Medlem
Handlar väl givetvis inte om att det är jobbigt på något sätt alls.
Frustrerande dock eftersom man, antar jag majoriteten på detta forum, vill maximera sin poängintjäning närhelst tillfälle ges.

Och i de fall AmEx inte accepteras använder vi såklart vårt SAS MC.
Men det ger inte lika många poäng, så ändå liiite frusterande trots detta. :)

Många bäckar små..

Jo det förstår jag väl om man vill. Men det blir väldigt många bäckar om man förlitar sig på poängintjäning även för saker under hundralappen t.ex

Ska jag däremot handla dyrare grejer så förvissar jag mig om att stället tar Amex innan jag bestämmer mig. Där vill jag gärna tjäna mina poäng men gäller det mindre summor så ser jag inte det som ett problem
 

palmen

Moderator
Varenda människa har väl ett extra kort från sin egen bank som man kan använda i de fall som Amex inte accepteras. Det är väl inte jättejobbigt att ta fram sitt SEB-kort istället för sitt Amex. It's not the end of the World bara för att korvkiosken inte tar Amex
Jag tror snarare att majoriteten på forumet inte har ett kort koppla till sin bank, det är lite 2010-tal att ha det. Finns absolut ingen anledning till det om man inte vill att banken ska få den kickback man annars kan få själv.
Jag har personligen inte använt ett kort koppla till min bank på typ 3 år nu. Sedan typ 2013 användes det enbart för att ta ut pengar, aldrig betala med.
 
Toppen