Kanske har det med faktum att göra att de flesta av oss på siten uppskattar att få ngt (poäng) för våra inköp? Ngt du missat, möjligen?Förstår faktiskt inte all uppståndelse kring att Amex inte accepteras precis överallt, och att det verkar vara skitjobbigt för många. Folk som t.om hotar med att säga upp sitt Amex pga det. Jisses.
Varenda människa har väl ett extra kort från sin egen bank som man kan använda i de fall som Amex inte accepteras. Det är väl inte jättejobbigt att ta fram sitt SEB-kort istället för sitt Amex. It's not the end of the World bara för att korvkiosken inte tar Amex
Är i Dubai just nu och mitt kort har nekats i princip 7/10ggr, kunde inte ens betala taxin med kortet vilket förvånade mig.
Många restauranger och caféer verkar inte heller ta AMEX.
Börjar bli ganska tröttsamt.
Jag tror snarare att majoriteten på forumet inte har ett kort koppla till sin bank, det är lite 2010-tal att ha det. Finns absolut ingen anledning till det om man inte vill att banken ska få den kickback man annars kan få själv.
Jag har personligen inte använt ett kort koppla till min bank på typ 3 år nu. Sedan typ 2013 användes det enbart för att ta ut pengar, aldrig betala med.
Blir väl iallafall strax över 500 poäng i månaden.Ja för man får ju så många poäng/kickback för 99krs lunchen
Svaret fick du i #818 dvs då drar man sitt SAS Mastercard.Men ett annat kort utfärdat av någon annan kortutgivare än Amex då. Ett reservkort.
Men det var ju inte huruvida kontokopplade kort var bra nog eller inte som var poängen i mitt inlägg heller. Utan faktumet att folk blir upprörda över att Amex inte accepteras överallt
Ja för man får ju så många poäng/kickback för 99krs lunchen[/B]
Blir väl iallafall strax över 500 poäng i månaden.
Svaret fick du i #818 dvs då drar man sitt SAS Mastercard.![]()
Jag kan bara tala för mig själv, men upprörd blir jag inte. Däremot är det allt lite störigt att behöva hålla koll på om Amex accepteras eller ej, exempelvis testade jag för några år sedan att använda kortet på en lunchrestauraurang av finare klass i Göteborg... Deras "kassasystem" kraschade mitt i lunchrusningen och tog 5 minuter att starta om och där stod jag längst fram i kön. Efter det drar jag mig för att testa kortet "överallt".Utan faktumet att folk blir upprörda över att Amex inte accepteras överallt
Det är ju inte lunchens pris utan antalet som blir avgörande. Antag att man äter lunch varje dag på jobbet. Då blir dina 99kr kanske upp mot 26000kr på ett år och 5200p med ett Amex elit. För egen del så uppskattar jag nog att "små" inköpen genererar 5000-10000p per år, så många bäckar små är knappast oväsentligt. Men som flera skrivet så har man ju sitt SAS MC som reserv.
Absolut. Där är all hjälp på marginalen viktig.Ja, poängen är bra. Men än viktigare är det att alla småköp fixar spenden.