Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

Liljas Bil i Växjö (Volvohandlare) tar Amex, trots att det står en stor skylt vid disken som säger att de inte tar Amex. Jag ignorerade skylten och testade helt enkelt och det har fungerat varje gång jag betalat för service osv under de senaste åren. :)

Hi-Fi klubben i Växjö däremot tar inte Amex och de tar det heller inte online. :(

I Småland är det svårt att använda Amex. Liksom på Mc Donalds i Valetta

På Malta kan man nog säg att alla som har inlösen via BOV (Bank of Valetta) tar Amex och de som har inlösen via HSBC tar det inte (men de tar ibland diners). Detta leder till att vissa större butiker har olika kortläsare för olika kort. McD på Malta tar inter Amex, men det gör Burger King.

BOV gör reklam för att man kan köpa "förladdade" Mastercard på de ställen som de kortläsare man får kvitton från, har dock inte testat att köpa en sådant med Amex.

BOV har brandade kort från Amex på Malta som jag fattat det. (Charge Cards - Bank of Valletta - BOV Group)

Edit: BOV har varit enda banken som fått gett ut AMEX kort på Malta sedan 2003, BoV agreement with American Express

Skistar verkar numera acceptera Amex igen via hemsidan, även om det fortfarande står att det bara är MC/Visa som gäller... Jag testade med Amex av bara farten och det gick utmärkt :)

Edit: Sorry för off-topic, men eftersom det tidigare i tråden framgår att Skistar inte tar Amex så ville jag framföra att det verkar ha ändrats.

Det verkar kanske finnas hopp för oss Willys-handlare. Jag mailade Willys idag med synpunkter kring deras betalningsalternativ och fick följande svar:

"Tack för ditt mejl. Vi håller just nu på att utreda den här frågan, och testar just nu i ett antal butiker att ta emot Amex-kort. Tyvärr är inget beslut taget i frågan ännu, men det väntas vara klart innan året är slut."

Grebbestads restauranger är ett sorgligt kapitel såhär i sommartider. Nästan inga av dem tar AMEX tyvärr. I mitt tycke ganska ovanligt att restauranger inte tar AMEX.

Beror på var i landet man är de flesta i Stockholm tar Amex.
Helt enig med dig, även utom Stockholm. Min känsla är att de flesta "permanentöppna" restauranger tar AMEX men på sommarorter såsom Grebbestad är det sämre, i synnerhet på de restauranger som bara har sommaröppet.

Toppen