Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

Raw i stockhom tar inte amex. Hör till en restaurangkoncern så borde finnas några andra som inte tar amex även i Stockholm.

Webhallen Online. Tycks ha slutat med Klarna checkout (använde det i juli utan problem). Tog det via paypal istället.
Obs: det var väldigt krångligt att få pengarna tillbaka när jag gjorde retur (återköp) av varan som jag betalade via PayPal på Webhallen.
Det krävdes fyra-fem samtal samt många e-mail innan de satte tillbaka pengarna till mitt bankkonto (de kunde inte skicka pengarna tillbaka till PayPal).

Har testat och ha AMEX i Växjö ett tag nu, sådär nöjd med det valet. Nu handlar jag mycket online och det funkar ju för det mesta.

På följande ställen funkar inte AMEX i Växjö (och delar av Skåne), det känns som om att bara de större kedjorna tar kortet, ibland inte ens det (Hemmakväll, Willys och Toys r us)

Willys
Parkeringsautomater generellt (det står att det ska funka men gör det ej)
Toys r Us
Kungsgrillen
Lampshopen
Tandori city
Fellessons
Ronnys symaskiner
Östergatan (arenastaden)
The Goodshop
Hemmakväll
Blanc Geraci & Lundberg: Frisör Växjö

i Skåne
Skånes Djurpark (Höör)
CS krog (Åkarp)

Travlelink
Legoland (men funkar på plats)
Strul med återbetalningar på klarna och Zoovillage.
apotekhjartat.se

Obs: det var väldigt krångligt att få pengarna tillbaka när jag gjorde retur (återköp) av varan som jag betalade via PayPal på Webhallen.
Det krävdes fyra-fem samtal samt många e-mail innan de satte tillbaka pengarna till mitt bankkonto (de kunde inte skicka pengarna tillbaka till PayPal).
Jag bojkottar WebHallen helt sedan de totalt misslyckades med en reklamation jag försökte göra. Tyvärr har de blivit för stora så de skiter i kunderna när saker inte fungerar och saknar helt känsla för vad som är rimligt.

Toppen