Amex funkar av någon anledning i automaterna men inte luckorna på SLRåkade ut för samma sak då jag skulle köpa nytt SL kort på min hemmastation, fungerade inte i luckan. Hade inte tid att testa i automaten. Får bli pressbyrån framöver istället.
Amex funkar av någon anledning i automaterna men inte luckorna på SLRåkade ut för samma sak då jag skulle köpa nytt SL kort på min hemmastation, fungerade inte i luckan. Hade inte tid att testa i automaten. Får bli pressbyrån framöver istället.
Lunchrestaurangen i vårat kontorshus slutade ta Amex 1/10 "pga höga avgifter"![]()
AMEX passas inte i ATM någonstans , det står ingen kontakt eller vi har teknisk fel typ, sedan vart jag än reser tas den inte emot har min sedan 1984 och har inte kunnat använda den knapp mer än på flygplatserna skrattretande , på hotell i Thailand icke de blir förskräckta . Vad är det för fel på kortet. Tack för svar AMEX.
Kurt Moliis
Förvånande att inte Hemköp i Huvudsta tog Amex. Jag brukar betala med Amex på två Hemköp, dock har jag aldrig besökt Hemköp i Huvudsta. Att mindre restauranger inte tar Amex, är tyvärr inte förvånande. Dock finns det såklart undantag.
Du kommer garanterat att hitta ställen, som du ofta besöker och som du frekvent kan betala med Amex.
Min hemköp på Telefonplan tar amex, så det verkar inte stämma. Min uppfattning av Hemköp är att det snarare är ovanligt när de inte tar Amex, har aldrig blivit nekad med Amex på Hemköp, någonsin. Det är trots allt en lite mer "premium" kedjaFick den här listan från Hemköp när jag frågade om vilka ställen som tar AMEX.Visa bifogad bild 60289
Fick den här listan från Hemköp när jag frågade om vilka ställen som tar AMEX.Visa bifogad bild 60289
Sabis i Fältöversten tar också Amex, håller med @Avgeek om att de flesta Hemköp verkar göra det.Min hemköp på Telefonplan tar amex, så det verkar inte stämma. Min uppfattning av Hemköp är att det snarare är ovanligt när de inte tar Amex, har aldrig blivit nekad med Amex på Hemköp, någonsin. Det är trots allt en lite mer "premium" kedja
Vill lägga till Hemköp UpplandsgatanFick den här listan från Hemköp när jag frågade om vilka ställen som tar AMEX.Visa bifogad bild 60289
Det där ser ut som en lista på helägda Hemköpsbutiker i Stockholm. Handlarägda butiker kan dock ha avtal om att ta Amex också.Fick den här listan från Hemköp när jag frågade om vilka ställen som tar AMEX.Visa bifogad bild 60289