Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

Lunchrestaurangen i vårat kontorshus slutade ta Amex 1/10 "pga höga avgifter" :(

AMEX passas inte i ATM någonstans , det står ingen kontakt eller vi har teknisk fel typ, sedan vart jag än reser tas den inte emot har min sedan 1984 och har inte kunnat använda den knapp mer än på flygplatserna skrattretande , på hotell i Thailand icke de blir förskräckta . Vad är det för fel på kortet. Tack för svar AMEX.
Kurt Moliis

AMEX passas inte i ATM någonstans , det står ingen kontakt eller vi har teknisk fel typ, sedan vart jag än reser tas den inte emot har min sedan 1984 och har inte kunnat använda den knapp mer än på flygplatserna skrattretande , på hotell i Thailand icke de blir förskräckta . Vad är det för fel på kortet. Tack för svar AMEX.
Kurt Moliis

Har rest väldigt mycket i Thailand och kan inte riktigt hålla med om att det strular på hotellen. Har funkat på alla hotell jag bott på, utan några diskussioner.

Har dock inte provat i ATM här nere utan där använder jag mitt vanliga bankkort. Sen är ju cash fortfarande king i Thailand :) Så brukar börjar varje resa med att stanna vid första bästa bankomat och plocka ut en hög med tusenbaths sedlar :)

Förvånande att inte Hemköp i Huvudsta tog Amex. Jag brukar betala med Amex på två Hemköp, dock har jag aldrig besökt Hemköp i Huvudsta. Att mindre restauranger inte tar Amex, är tyvärr inte förvånande. Dock finns det såklart undantag.

Du kommer garanterat att hitta ställen, som du ofta besöker och som du frekvent kan betala med Amex.

Fick den här listan från Hemköp när jag frågade om vilka ställen som tar AMEX.
upload_2017-1-13_18-33-50.png

Fyrishovs äventyrsbad inklusive "restaurangen" samt Centralgaraget och andra automater tillhöriga Uppsala parkering AB accepterar tyvärr inte Amex. Ett Q-park garage gjorde det dock trots att Amex-loggan inte fanns på automaten.

Fick den här listan från Hemköp när jag frågade om vilka ställen som tar AMEX.Visa bifogad bild 60289
Min hemköp på Telefonplan tar amex, så det verkar inte stämma. Min uppfattning av Hemköp är att det snarare är ovanligt när de inte tar Amex, har aldrig blivit nekad med Amex på Hemköp, någonsin. Det är trots allt en lite mer "premium" kedja
Sabis i Fältöversten tar också Amex, håller med @Avgeek om att de flesta Hemköp verkar göra det.

XXL i Valbo utanför Gävle. Då vet man att det inte skall handlas något ytterligare där. Förstår verkligen inte hur man kan inbilla sig att de sparar pengar på detta (förlåt för upprepning sedan sist jag blev "nekad").

Toppen