Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

rosenstam

Medlem
Har du pratat med handlaren? Inte säkert att denne inser att kunder faktiskt väljer bort butiken på grund av amexbeslutet.
Jag pratade bara med kassören. Han påstod att hela ICA koncernen skulle avsluta samarbetet med Amex. Men jag får nog kolla hela historien. Blev så paff vid kassan...

Barklund

Medlem
Kör en Staycation på nya AC Hotell(Marriott) i Ulriksdal(Sthlm) och blev väldigt förvånad när dom inte tog AMEX. Märkligt med tanke på att det är en internationell kedja.

Bankiren

Medlem
Det råder ingen tvekan om att vi väljer bort ICA om vår butik (Emporia) slutar ta Amex.

(Jag har dock trott att ICA på nationell nivå förhandlar om detta, och att alla ICA-affärer därför tar Amex. Men det verkar ju, av tråden att döma, inte vara så.)

mha321

Medlem
Kör en Staycation på nya AC Hotell(Marriott) i Ulriksdal(Sthlm) och blev väldigt förvånad när dom inte tog AMEX. Märkligt med tanke på att det är en internationell kedja.
Det var onekligen udda. Dock är det ju ett franchise hotell, tror jag. Men det är ändå udda med ett hotell som inte tar Amex. Sade de nogot om det? Kanske bara inte mo mig igång?

Och för övrigt - kan vi se fram emot en recension i marriott-forumet? Jag är nyfiken på det hotellet...

Barklund

Medlem
Det var onekligen udda. Dock är det ju ett franchise hotell, tror jag. Men det är ändå udda med ett hotell som inte tar Amex. Sade de nogot om det? Kanske bara inte mo mig igång?

Och för övrigt - kan vi se fram emot en recension i marriott-forumet? Jag är nyfiken på det hotellet...

Jag provade både i restaurangen och SPAt, och det tog dom inte. Bokade rummet via Hotels.com och där funkade det med AMEX, men det kan ju ha med med dom att göra.

Ska även försöka få till kortare recension efter jag checkat ut imorgon.

zippan

Medlem
Jag provade både i restaurangen och SPAt, och det tog dom inte. Bokade rummet via Hotels.com och där funkade det med AMEX, men det kan ju ha med med dom att göra.

Ska även försöka få till kortare recension efter jag checkat ut imorgon.
En del tar inte Amex vid blipp. Men när man sätter i kortet. City gross i Växjö t.ex.. Vet inte om det var fallet för dig men värt att förtella.

Toppen