Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

Kevinator

Medlem
Jag flög ut från Arlanda för någon vecka sedan. Köpte några sista-minuten saker hos Apoteksgruppen i T5. Det stod en lapp vid kassaapparaten med stora bokstäver ”VI TAR INTE AMEX”.

Twisten i det hela var att bakom mig i kön stod Fredrik Sauter, VD för Amex Norden. Han tog riktigt illa vid sig och sa till kassörskan att han ”jobbar på American Express, det bolaget ni så tydligt avvisade här. Och minsann ska det bli ändring på detta.”

Såg att han messade/mejlade någon med mobilen direkt efteråt. Antar att det är till VP of Sales / Partnership :D
 

ante_77

Medlem
Thailand tar inte Amex. Inte på flyg (Nok Air, Bangkok Air), inte på fristående hotell (även ganska dyra sådana), inte på restauranger, inte ens Michelin-krogar (Gaggan).

Vill man få ihop 75% av resan på Amex för att använda försäkringen, gör man klokt i att boka kedjehotell. På Conrad, Sofitel och Mercure har det fungerat, men i övrigt har kortet varit nästan helt oanvänt här nere. Däremot har Curve fått jobba hårt...

Jag betalar alltid mina hotell med Amex i Thailand.
Tycker att Amex accepteras på de flesta ställen.
Lite överraskande att Gaggan inte tar Amex.
 

Fidde

Medlem
Jag flög ut från Arlanda för någon vecka sedan. Köpte några sista-minuten saker hos Apoteksgruppen i T5. Det stod en lapp vid kassaapparaten med stora bokstäver ”VI TAR INTE AMEX”.

Twisten i det hela var att bakom mig i kön stod Fredrik Sauter, VD för Amex Norden. Han tog riktigt illa vid sig och sa till kassörskan att han ”jobbar på American Express, det bolaget ni så tydligt avvisade här. Och minsann ska det bli ändring på detta.”

Såg att han messade/mejlade någon med mobilen direkt efteråt. Antar att det är till VP of Sales / Partnership :D
Hur löste han betalningen? Kontanter, ett smutsigt MC/Visa eller gick därifrån tomhänt? ;)
 
Toppen