Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

Jag har inte stött på en enda ica i uppsala- eller stockholmsområdet som inte tar amex. Den enda ica jag har varit i öht som inte tagit amex var i Lofsdalen.
Nyöppnade ICA Nära Lindbacken strax utanför Uppsala tar ej Amex.
Blev otroligt förvånad när mitt köp inte gick igenom måste jag säga.

Har bara haft mitt Alex någon månad men upplever hela tiden ställen som inte tar kortet.

Allt från taxi till krogen vilket stör som tusan när man vill ha lite extra poäng när man är ute och representerar

Är väl iof ett i-landsproblem men jag är besviken då jag är van vid SAS Mastercard som aldrig blivit nekat någonsin

Djursjukhuset i Jönköping tar inte Amex vilket är synd då det blir några tusenlappar om året på mat till hundarna därifrån.
Inte heller Colorama i Jönköping tog Amex.

Nespresso.com tog tidigare Amex men verkar ha upphört med det!?:mad:

Fitness24seven verkar inte acceptera Amex på något av sina gym.

Nespresso.com tog tidigare Amex men verkar ha upphört med det!?:mad:

Svar från Nespresso: "Vi har haft tekniska fel på hemsidan/appen när det kommer till betalningar med American Express, så det är därför denna funktion har inaktiverats. Det är dock temporärt, ansvarig avdelning jobbar med att få detta löst så fort som möjligt. Du kan betala med American Express i våra butiker, och om du lägger din beställning via telefon på 0200 456 600."

Får hoppas på en snar lösning eller så blir det fysiskt besök...

Någon som vet om Willys överlag inte tar AMEX? Bor vid Fridhemsplan i Stockholm och Willys är betydligt billigare än Coop så det hade ju vart trevligt om dom började ta de.

Någon som vet om Willys överlag inte tar AMEX? Bor vid Fridhemsplan i Stockholm och Willys är betydligt billigare än Coop så det hade ju vart trevligt om dom började ta de.

Då handlar vi i samma butik.

Har för mig att det tidigare nämnts i tråden (eller någon annanstans) att då Willys är Axfoods "lågprisbutik" kommer de inte att acceptera Amex då det är ett dyrare kort för butiken och att det rimmar illa med ambitionen att sälja mat billigt om de accepterar ett kreditkort som är mer kostsamt för butiken än MasterCard/Visa är.

Toppen