Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

MrRob

Medlem
Det är en tråkig utveckling men jag gissar att Amex redan är på bollen eftersom en neddragning av antalet anslutna företag för oss kunder är en klar försämring för Amex som företag både eftersom de tappar sin % på uteblivna transaktioner men även i förlängningen då de riskerar att tappa kunder helt om kortet inte har tillräckligt stöd bland handlare i vardagen.
 

infosky

Medlem
Det är en tråkig utveckling men jag gissar att Amex redan är på bollen eftersom en neddragning av antalet anslutna företag för oss kunder är en klar försämring för Amex som företag både eftersom de tappar sin % på uteblivna transaktioner men även i förlängningen då de riskerar att tappa kunder helt om kortet inte har tillräckligt stöd bland handlare i vardagen.

Jag tror inte att Amex är medvetna om det förrän kunderna säger till, låter mest troligt som att Klarna vill fasa in sitt egna kort istället…
 

MrRob

Medlem
Jag tror inte att Amex är medvetna om det förrän kunderna säger till, låter mest troligt som att Klarna vill fasa in sitt egna kort istället…

Kanske inte specifikt ett påstått, aktuellt, bekymmer med just Klarna men givetvis har Amex Nordic fokus på att inte tappa terminaler runt om i landet. Tycker mig t.o.m. komma ihåg ett utskick från Sauter där han skrev att de under året skulle trilla in betydligt fler anslutna handlare.
 
Mejlat med Gringo som slutade med Amex när de gick över till Klarna, och tydligen är det så att de måste teckna ett extra avtal för att kunna ta Amex via Klarna (=dyrare). De tänkte inte så mycket på oss kunder verkade det som. Amex har ett jobb att göra här. Klarna är ju så dominerande på ehandelsmarknaden nu så att inte vara en naturlig del av Klarnas erbjudande kan bli kostsamt.
 
Toppen