Finns det någon major hotel kedja som inte har tagit bort vuxenfilmer på betaltv?
Hilton? Det där beror nog mer på land och efterfrågan än hotellkedja...
Finns det någon major hotel kedja som inte har tagit bort vuxenfilmer på betaltv?
Vem f-n använder betaltv på hotellen? Använd internet som resten av världen..Finns det någon major hotel kedja som inte har tagit bort vuxenfilmer på betaltv?
Du får gärna ta reda på svaren på alla frågor ovan. Dagens BC hjälteJag såg denna tråd och är öppen för frågor.
Min bakgrund är receptionist på en lyxhotell i Italien och nuvarande är Front desk manager för 2 hotell på nordens största hotellkedja (svårgissat). Jag kan har därför ingen aning om t.ex varför inte eluttag fins vid sängen eller lampor inte går att släcka
.
Vad är det konstigaste klagomål du fått hantera?
Tänker på klassikern med de som bokade dubbelrum men hotellrummet bestod bara av ett rum![]()
Vilken är det roligaste/mest udda önskemål en VIP har haft? Ingen name and shame utan bara vad önskades och kunde ni fixade?
Allmänt försöker man i bästa mån (dvs när det inte är fullbokat) att ge ett fint rum i rumskategorin eller uppgradera (beror lite på policy för hotellet) och lämna någon liten gåva/brev. Att tänka på i Sverige är att man inte får bjuda på alkohol och därför finns det aldrig (eller borde inte) vin/öl/starksprit som välkomstgåva.Vad gör ni med bokningar där det står specifikt att paret är på honeymoon?
I den kedjan jag jobbar nu är anledningen att det inte nytjades tillräckligt av gästerna och att pga all stöld är priserna skyhöga för att täcka marginalerna.Varför har så många hotel tagit bort minibaren ?
Hur ofta tar gästerna med sig kuddar från rummen? Finns det något annat gäster tar som man inte kan tro?
Batterier... Den hade jag inte gissat på. Har man råd att bo på hotell har man väl råd med 50 kronor för 4 batterier?Jag tror det är få hotell som har bra koll på om en viss gäst har tagit en kudde, handduk eller liknande. Speciellt med tanke på att det delas ut många extrakuddar/handdukar när gäster ber om det och städpersonalen inte har kolla på hur många kuddar du har fått. Där jag jobbar nu har vi fått sätta skruv på batterilocket för alla TV-dosor för att gäster snor AA-batterier!? och om jag får gissa tror jag en del tar hem skohorn och galgar.
Du har inte själv märkt att det ofta sitter en skruv i batteriluckan? Jag tycker det är skitstörigt, för ofta är batterierna dåliga och jag har nästan alltid batterier med mig i datorväskan men sällan en skruvmejsel som passar...Batterier... Den hade jag inte gissat på. Har man råd att bo på hotell har man väl råd med 50 kronor för 4 batterier?