Senaste nytt

Ställ era frågor om Hotell

F-O-M

Ny medlem
Hej,

Är inne och läser här med jämna mellanrum och tänkte att någon av er kanske har frågor om lojalitetsprogram, kompensationer, klagomål, uppgraderingar, bokningstips eller liknande?

Jag har jobbat på både kedje- och independenthotel de senaste 15 åren och jobbar sedan några år tillbaka på ett av Sveriges topp-5 hotell.

Fråga vad ni vill så svarar jag så gott jag kan. :)
 

rvarttinen

Medlem
En följdfråga på detta med belysning. Det har förekommit i diskussioner här forumet och det har förbryllat mig lite också; ju dyrare hotell (mer exklusivt), ju mer komplicerat belysningssystem. Har du någon kommentar till detta?

P.S. Det har hänt att jag fått gå upp och slå av "huvudbrytaren" till rummet för att kunna släcka all belysning i rummet.
 
P.S. Det har hänt att jag fått gå upp och slå av "huvudbrytaren" till rummet för att kunna släcka all belysning i rummet.
Jag bodde precis på ett sådant hotell. Fanns en lampa i badrummet som inte gick att stänga av. Förmodligen någon form av nattbelysning så god tanke, men det rimmade inte så bra med att väggen mellan badrummet och sängen var av glas...
 

rvarttinen

Medlem
Jag bodde precis på ett sådant hotell. Fanns en lampa i badrummet som inte gick att stänga av. Förmodligen någon form av nattbelysning så god tanke, men det rimmade inte så bra med att väggen mellan badrummet och sängen var av glas...
Ja - det har hänt, lampa i badrummet. Senast var det faktiskt en sänglampa (!) ... och på ett rätt jysst hotell i Dubai. Vi lyckades släcka all belysning i rummet utom en av dessa sänglampor (nej, ingen brytare på kabeln... flera komplicerade paneler på olika ställen i rummet).
 
Håller med angående dessa osläckbara lampor. Jag har dragit ur kontakter och skruvat ur lampor mer än en gång. Samma med väsnande eller lysande kylskåp.
 
Stilmässigt kan det bli fel, men samtidigt byte av glödlampor, stå på stegar, damma osv krävs extra utbildning för, vem som helst får inte stå på en stege osv... därav så är det ofta ett praktiskt beslut bakom...
Du har en poäng där, även om jag kan tycka att det är märkligt att det skulle krävas mer än två minuters utbildning (om någon) för att kunna stå på en stege. Men jag antar att det i så fall rör sig om ett fackligt påbud, och då kan det ju ibland röra sig bort från logik och rationalia.
 
Toppen