Senaste nytt

Sportlovsköer

Jag köper inte resonemanget om att man ska behöva vara ute i extra god tid.

Flygbolagen och Swedavia vet, långt i förväg, exakt hur många avgångar det är ett visst dygn, och därigenom också hur många passagerare som kommer att komma till flygplatsen och vid vilken tid. Med den informationen får man sen bemanna upp incheckning och säkerhetskontroll. Det är bara när man bemannat alla incheckningsdiskar och alla säkerhetskontrollslinjer, och ändå räknar med att det inte räcker, som man kan be passagerarna komma tidigare.

Både flygbolagen och Swedavia får en intäkt per passagerare, kommer det fler passagerare så har man råd med mer personal.

Jag köper inte resonemanget om att man ska behöva vara ute i extra god tid

Både flygbolagen och Swedavia får en intäkt per passagerare, kommer det fler passagerare så har man råd med mer personal.
Ursäkta @fcx att jag har en liten annan uppfattning, tänk på att även incheckningspersonalen, säkerhetspersonal, övrig anställda på flygpersonal, de skall kunna vara lediga över sportlovet och umgås med sina barn och familjer.
Det går inte att bemanna efter ”pikar” SAS vill ju att personalen skall ta ut semester/ledighet under vintermånaderna och ingen skall behöva av bryta sin ledighet bara för att en fredag och lördag har extra mycket passagerare i februari.
CPH har man samma problem sista fredagen i juni tror jag att det är, när ”alla” skall på semester, TV avisen brukar sända direkt från kaoset.
Åter igen @fcx ursäkta min uppfattning hoppas detta inte stör ev. framtida resor tillsammans.

Ursäkta @fcx att jag har en liten annan uppfattning, tänk på att även incheckningspersonalen, säkerhetspersonal, övrig anställda på flygpersonal, de skall kunna vara lediga över sportlovet och umgås med sina barn och familjer.
Det går inte att bemanna efter ”pikar” SAS vill ju att personalen skall ta ut semester/ledighet under vintermånaderna och ingen skall behöva av bryta sin ledighet bara för att en fredag och lördag har extra mycket passagerare i februari.
CPH har man samma problem sista fredagen i juni tror jag att det är, när ”alla” skall på semester, TV avisen brukar sända direkt från kaoset.
Åter igen @fcx ursäkta min uppfattning hoppas detta inte stör ev. framtida resor tillsammans.

Det är väl till detta som man har semestervikarier/timanställda?

Torde väl vara lugnare än normalt med tanke på att halva Sverige (nåja Stockholm) har rest härifrån ;)

Jag har stora förhoppningar på att det skall vara lugnt i lokaltrafiken i alla fall - men kylan kommer väl grusa de planerna är jag rädd för. På jobbet är det helt klart lugnare i alla fall. :)

Toppen